نماد آخرین خبر

طوفان سهمگین «گئمی» چه بر سر تایوان و فیلیپین آورد و با نفتکش چه کرد؟

منبع
يورو نيوز
بروزرسانی

یورو نیوز/ شدیدترین طوفان هشت سال گذشته تایوان تاکنون دست کم ۳ کشته به جا گذاشته و بخش‌هایی از دومین شهر بزرگ این جزیره را زیر آب برده است.

این طوفان همچنین ضمن به جا گذاشتن خسارات فراوان، صدها نفر را مجروح کرد و مسئولان محلی را برآن داشت تا موسسات آموزشی، سازمان‌ها و ادارات و نیز بازارهای مالی را تعطیل کنند.
در همین حال، نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن ۹ ملوان یک کشتی باری هستند که شناور حامل آنها پس از وزش طوفان شدید در آب غرق شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها که فرانس‌پرس به آن استناد کرده، مدارس و ادارات در چندین شهر تایوان برای دومین روز متوالی تعطیل شدند، بازار بورس همچنان بسته ماند و هزاران نفر از مناطق حادثه دیده تخلیه شدند.
طوفان گئمی همچنین در مسیر حرکت خود به سمت تایوان، باران‌های فصلی در فیلیپین را تشدید کرد که منجر به جاری شدن سیل، رانش زمین و کشته شدن ۲۰ نفر در این کشور شد.
یک نفتکش که حدود ۱.۴ میلیون لیتر نفت را حمل می‌کرد روز پنج‌شنبه در پی وزش طوفان در نزدیکی سواحل مانیل غرق شد؛ مقامات فیلیپنی در پی این حادثه برای جلوگیری از نشت نفت و آلودگی آب به سرعت وارد عمل شدند.
مسئولان هواشناسی تایوان اعلام کردند که تا صبح پنج‌شنبه از شدت این طوفان کاسته شده و حدود ساعت ۴:۲۰ بامداد (۲۰:۲۰ به وقت گرینویچ) مرکز آن به سمت دریا تغییر کرده است.
آژانس آتش‌نشانی تایوان صبح پنج‌شنبه گزارشی مبنی بر غرق شدن یک کشتی باری در سواحل جنوب غربی این جزیره دریافت کرد که در پی آن ۹ خدمه میانماری مجبور به ترک کشتی با جلیقه نجات شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره