نماد آخرین خبر

سفیر روسیه: اف‌بی‌آی برای انحراف افکار عمومی به روس‌هراسی متوسل شده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سفیر روسیه: اف‌بی‌آی برای انحراف افکار عمومی به روس‌هراسی متوسل شده است

ایسنا/ سفیر روسیه در ایالات متحده ادعا کرد که اف بی آی از "تهدید" فرضی روسیه برای دموکراسی آمریکا برای انحراف افکار عمومی از شکست هایش استفاده می کند. 

 آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا ادعاهای کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، مبنی براینکه مسکو در تلاش برای مداخله در "چرخه انتخابات " آمریکا، به ویژه در طول رقابت فعلی برای کاخ سفید، بوده را رد کرد.

رای به قانونگذاران کنگره گفت: «ما ارزیابی می‌کنیم که دولت روسیه همچنان می‌خواهد در دموکراسی ما و در فرآیند انتخاباتی ما دخالت کند و از طرق مختلف در آن دخالت کند.

وی به قانونگذاران گفت و مدعی شد که بازرسان اخیراً "اختلال قابل توجهی در یک رسانه اجتماعی مولد تقویت شده با هوش مصنوعی" با منشاء روسی کشف کرده اند که "برای یک عملیات نفوذ طراحی شده بود.

آنتونوف اتهامات رای را رد کرد و آنها را "نمونه ناموفق دیگری از تغییر سرزنش" توصیف کرد.

او گفت: این سیاستی است که اغلب هم توسط مدیر اف بی آی و هم دیگر مقامات آمریکایی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: « بدیهی است که تلاش‌های بیشتری برای بازی با «کارت روسیه» برای توجیه شکست‌ها انجام می شود و افزود که «قابل درک است» که نمایندگان دولت ایالات متحده «می‌خواهند توجه شهروندان عادی را از اشتباهاتشان و تناقضات داخلی متعدد در آمریکا منحرف کنند. ما اتهامات علیه روسیه را به صراحت رد می کنیم. کشور ما هرگز در فرآیندهای دموکراتیک دخالت نکرده است. مسکو همیشه به انتخاب مردم آمریکا احترام گذاشته و خواهد گذاشت.

آنتونوف پیشنهاد کرد که برای یافتن مسئولین مشکلات در داخل ایالات متحده، وی و سایر مقامات واشنگتن "باید به انعکاس خود در آینه نگاه کنند."

شهادت رای در روز چهارشنبه عمدتاً بر تحقیقات در مورد سوءقصد به رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات امسال، دونالد ترامپ، متمرکز بود. سوء قصد به جان ترامپ در جریان تجمعی در باتلر، پنسیلوانیا در 13 ژوئیه باعث اعتراض عمومی شد و جمهوری خواهان سرویس مخفی ایالات متحده را به دلیل ناتوانی در محافظت از نامزد ریاست جمهوری مورد انتقاد قرار دادند. کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی، مجبور به استعفا شد، زیرا اعتراف کرد که تلاش برای ترور ترامپ «مهم‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر بود». 

وی اولین مقام واشنگتن نیست که ادعاهایی مبنی بر دخالت روسیه در روند انتخابات آمریکا مطرح می کند. در طول انتخابات 2016 و 2020، سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده بارها ادعا کردند که مسکو هکرها را مستقر کرده و از اطلاعات نادرست برای تأثیرگذاری بر رأی به نفع ترامپ استفاده کرده است. در اوایل ماه جاری، دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) ادعا کرد که روسیه تلاش‌های «کلی دولت» را برای «تشکیل نتایج انتخابات» در انتخابات امسال برای برگرداندن افکار عمومی علیه رئیس‌جمهور جو بایدن آغاز کرده است. هیچ یک از ادعاهای مطرح شده در سال های گذشته قابل اثبات نبوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره