نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

شهادت یکی از رهبران اسیر حماس در زندان‌های رژیم صهیونیستی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شهادت یکی از رهبران اسیر حماس در زندان‌های رژیم صهیونیستی

ایسنا/ نهادهای مسئول امور اسرای فلسطینی از شهادت یکی از رهبران اسیر حماس در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی و باشگاه اسیران فلسطینی از شهادت مصطفی ابوعره، یکی از اسرا و از رهبران جنبش حماس در کرانه باختری در زندان ریمون اسرائیل به دلیل وخامت وضعیت جسمانی وی خبر دادند.

طبق گزارش المیادین، این ۲ موسسه فلسطینی اعلام کردند: ابوعره از شهرک عقابا در شهرستان طوباس در کرانه باختری و از رهبران جنبش حماس و اسیر سابق در زندان‌های رژیم صهیونیستی است و از سال ۱۹۹۰ بارها بازداشت شده است. وی در مجموع ۱۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

مرکز امور اسرای فلسطینی و باشگاه اسیران فلسطینی تاکید کردند: ابوعره مثل دیگر اسرای فلسطینی از لحظه بازداشت در معرض جنایت‌های بی‌سابقه از جمله شکنجه و گرسنگی و محروم شدن از خدمات پزشکی قرار گرفت. این جنایت‌ها در راستای جنگ نسل کشی و عملیات قتل هدفمندی است که رژیم اشغالگر با تحریک علنی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی آن را انجام می‌دهد.

این ۲ مرکز فلسطینی اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت این اسیر و سرنوشت دیگر اسرا دانسته و تاکید کردند که تعداد اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۹۷۰۰ تن است.

در این راستا وزارت اسرا و آزادگان در نوار غزه عملیات ترور این اسیر حماس را محکوم و تاکید کرد: رژیم اشغالگر مرتکب جنایت‌های ضد بشری و استفاده از اسرای غزه به عنوان سپر انسانی طی جنگ نسل کشی شده است.

همچنین جنبش حماس رژیم صهیونیستی را مسئول ترور این اسیر از طریق محرومیت وی از خدمات پزشکی دانست و اعلام کرد: قتل این اسیر عملیات ترور بزدلانه جدیدی است که به کارنامه جنایت‌های رژیم اشغالگر در حق اسرا اضافه می‌شود.

حماس از تمام مبارزان خواست با بمب و گلوله سربازان و شهرک نشینان رژیم اشغالگر را هدف قرار دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره