نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه

ایرنا/ آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) جمعه شب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته هشت مدرسه وابسته به این نهاد را در غزه بمباران کرده است.

به گزارش تلویزیون العربی، آنروا پیش تر اعلام کرده بود که از آغاز جنگ در غزه حدود ۷۰ درصد از مدارس این آژانس توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تاکید کرده بود که بر اثر بمباران مدارس و مراکز وابسته به آن در نوار غزه از آغاز جنگ، ۵۳۹ آواره فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

آنروا همچنین با اشاره به جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه اعلام کرد که از هر ۱۰ نفر ساکن در غزه، ۹ نفر به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی به اجبار از محل سکونت خود آواره شده‌اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۰ هزار و ۴۰۳ نفر افزایش یافته است. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره