نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

گروه‌های مقاومت پایگاه آمریکایی «کونیکو» را با موشک هدف قرار دادند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گروه‌های مقاومت پایگاه آمریکایی «کونیکو» را با موشک هدف قرار دادند

ایسنا/ بر اساس آنچه منابع میدانی به المیادین تاکید کردند پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه در ساعات اولیه امروز -شنبه- ۲ بار مورد حمله موشکی قرار گرفت.

خبرنگار المیادین از شنیدن صداهای انفجار در حومه شرقی دیرالزور که تحت کنترل شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) است، توضیح داد که صدای انفجارها در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان گازی کونیکو شنیده شد.

منابع میدانی با تاکید بر اینکه موشک‌ها به پایگاه آمریکایی اصابت کرده است، افزودند که صدای انفجار در روستاهای اطراف شنیده شده است.

این منابع توضیح دادند که این بمباران همزمان با حمله هواپیماهای آمریکایی انجام شد و محله الجوره در اطراف شهر دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار داد.

در همین راستا، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از منابع خود تاکید کرد که این پایگاه با موشک بمباران شده است و «بالگردهای آمریکایی پس از هدف‌گیری بر فراز منطقه به پرواز درآمدند و نیروهای آمریکایی بمب‌های سبک را در آسمان گاز کونیکو شلیک کردند. 

به گفته منابع میدانی به المیادین، این در حالی است که نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» در الانبار در غرب عراق پنجشنبه شب هدف قرار گرفتند.

منابع المیادین از شنیدن صدای چهار انفجار در داخل بال آمریکایی در این پایگاه خبر دادند. این منابع اشاره کردند گزارش‌هایی مبنی بر حمله مضاعف از طریق یک پهپاد و چهار موشک وجود دارد.

پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق پس از کاهش عملیات مقاومت اسلامی در عراق طی ماه‌های اخیر، در روزهای گذشته در تجدید هدف‌گیری‌ها مستقیماً مورد حمله قرار گرفتند. این حملات در ادامه رویکرد مقاومت برای ایستادگی در برابر اشغالگری آمریکا در منطقه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه مردم نوار غزه آغاز شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar