نماد آخرین خبر

جی دی ونس معاونی که می‌تواند ترامپ را با خود پایین بکشد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
جی دی ونس معاونی که می‌تواند ترامپ را با خود پایین بکشد

باشگاه خبرنگاران/ برخی تحلیلگران می‌گویند انتخاب ونس به عنوان معاون دونالد ترامپ یک اشتباه بوده و می‌تواند به قیمت از دست دادن آرای مردم تمام شود.
 
جی‌دی‌ونس که به عنوان معاون دونالد ترامپ، نامزد رسمی حزب جمهوری خواه انتخاب شده قرار بود یک نسخه از خود ترامپ باشد. انتخاب وی به عنوان معاون نیز در هفته‌های اول به شدت مورد حمایت حزب جمهوری‌خواه قرار گرفت. با این حال، مدتی پس از این انتخاب و عبور از واکنش‌های مثبت هیجانی، در محافل درون حزبی بحث‌هایی در گرفته است که ونس می‌تواند به باری بر دوش ترامپ تبدیل شود و اثری مهلک بر تبلیغات انتخاباتی داشته باشد.

به گزارش گاردین، نظرسنجی‌های جدید نسبت به اظهارات اخیر ونس واکنش خوبی نداشته و نشان می‌دهند محبوبیت او در همین مدت کوتاه به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح رسیده است. تحلیلگران می‌گویند ونس ممکن است با اظهارات اخیر خود که واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی گرفته، ترامپ را نیز همراه با خود پایین بکشد و سبب پشیمانی او شود. 

در روز‌های اخیر ویدئویی از جی‌دی‌ونس در شبکه‌های اجتماعی بسیار همه‌گیر شده است. این ویدئو که مربوط به سال ۲۰۲۱ است نشان می‌دهد که ونس، سناتور اهل ایالت اوهایو در گفتگو با مجری شبکه فاکس نیوز به «کامالا هریس» معاون بایدن اشاره می‌کند و او را به همراه دیگر دموکرات‌ها «یک مشت زن بدون بچه و صاحب گربه» می‌خواند که «زندگی رقت‌انگیزی» دارند. این اظهارات به ویژه از سوی زنان واکنش‌های به شدت منفی دریافت کرده است. 

ونس به این دلیل به عنوان معاون ترامپ انتخاب شد که صادقانه ایدئولوژی‌های او را منعکس می‌کرد. اما می‌توان اینگونه نیز برداشت کرد که ترامپ تصور می‌کرد قرار است در برابر جو بایدن، مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا رقابت‌های انتخاباتی را ادامه دهد و بنابراین با انتخاب یک معاون بسیار جوان، سعی در جذب مخاطب جوان داشت. اکنون با کناره‌گیری جو بایدن و نامزدی احتمالی کامالا هریس، چشم‌انداز انتخاباتی بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. ونس با مواضع افراطی خود علیه زنان و اظهارات تمسخر‌آمیز خود نسبت به زنانی که فرزند ندارند، می‌تواند شریک کاملا اشتباهی برای ترامپ باشد. پاتریک موری، مدیر موسسه نظرسنجی دانشگاه مونموث می‌گوید: «مهم‌ترین شرط یک معاون انتخاباتی آن است که به نامزد اصلی ضرری نرساند. زیرا سودی که از معاون به نامزد می‌رسد بسیار کم است، اما آسیب‌های او به صورت بالقوه می‌تواند زیاد باشد». 

هری انتن، کارشناس نظرسنجی سی ان ان نیز با اشاره به اینکه ونس در عرض یک هفته رتبه محبوبیت «منفی شش» را به دست آورد، گفت: «جی دی ونس به عنوان نامحبوب‌ترین معاون نامزد ریاست جمهوری از سال ۱۹۸۰ تاریخ‌ساز شد». در واقع، به نظر می‌رسد ونس به جای کمک کردن به محبوبیت ترامپ، در حال مشخص‌تر کردن ویژگی‌های منفی ترامپ و طرز تفکر او است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره