نماد آخرین خبر

شویگو: اوکراین هنوز به طرح صلح پوتین پاسخی نداده است

منبع
مهر
بروزرسانی
شویگو: اوکراین هنوز به طرح صلح پوتین پاسخی نداده است

مهر/ دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید که اوکراین هنوز به پیشنهادات صلح مسکو پاسخی نداده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به پیشنهادات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به اوکراین برای صلح، گفت که کی‌یف تاکنون به این پیشنهادها پاسخی نداده است.

وی دراین‌باره گفت: حدود دو ماه گذشته است و هنوز پاسخی در کار نیست. بنابراین بحث درباره کنفرانس ژنو با موضوع اوکراین، به اصطلاح فرمول صلح (ولودیمیر) زلنسکی یا سایر نسخه‌های صلح بی‌معناست.

شویگو تاکید کرد: برگزاری مذاکرات بدون یک مذاکره‌کننده اصلی اندکی عجیب به نظر می‌رسد!


پوتین در ماه ژوئن شروط جدیدی را برای حل و فصل جنگ اوکراین ارائه داد. به رسمیت شناختن کریمه و چهار منطقه جدید (دونتسک، لوهانسک، خرسون و راپروژیا) به عنوان خاک روسیه، تثبیت جایگاه بی‌طرفی (حائل بودن) و همچنین غیرهسته‌ای بودن اوکراین، خلع سلاح و پاکسازی آن از نازی‌ها و رفع تمام تحریم‌های اعمالی علیه روسیه از جمله این شروط است.

اوکراین این پیشنهاد را رد کرده است. پوتین همچنین با اشاره به اتمام دوران ریاست جمهوری زلنسکی، تاکید کرده که اختیارات وی قابل تمدید نیست. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در توضیح اظهارات پوتین یادآور شد که رئیس جمهور روسیه مذاکرات احتمالی با اوکراین را رد نکرده است زیرا در این کشور همچنان سایر دستگاه‌های اجرایی مشروع وجود دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره