نماد آخرین خبر

واکنش ستاد عملیات مشترک عراق به حمله راکتی عین الاسد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش ستاد عملیات مشترک عراق به حمله راکتی عین الاسد

ایرنا/ فرماندهی ستاد عملیات مشترک اعلام کرد که بخشی از پایگاه عین الاسد که در آن شماری از مستشاران ائتلاف بین المللی حضور دارند روز گذشته به واسطه ۲ راکت که از یک خودرو در شهر حدیثه قرار داشته، هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فرماندهی ستاد عملیات مشترک روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به حاکمیت و استقلال عراق، تاکید کرد: دولت عراق قاطعانه با هرگونه حمله از داخل یا خارج از آن به اراضی عراق، منافع و اهداف کشور از سوی هر طرفی که باشد و به هر شیوه، مخالف است.

ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که مخالفت خود با هر گونه اقدام جسورانه در هدف قرار دادن پایگاه های عراق و هیئت های دیپلماتیک و اماکن حضور مستشاران ائتلاف بین المللی و هر اقدامی که موجب افزایش تنش در منطقه می شود یا عراق را به سمت پیامدهای خطرناک می کشاند یا به منافع مختلف کشور آسیب می زند، اعلام می کند.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک در ادامه افزود که طرف ها و تشکیلات امنیتی از طریق تلاش اطلاعاتی و امنیتی به اطلاعات مهم از مرتکبان این حمله دست یافتند و اکنون آنها تحت تعقیب هستند تا مجازات شوند و مسئولان، فرماندهان و افسران مقصر نیز محاکمه خواهند شد.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق ضمن تاکید بر تلاش ها برای حفظ امنیت و ثبات عراق، اعلام کرد: از اینکه عراق تبدیل به صحنه ای برای تسویه حساب و برهم زدن اوضاع و کشیده شدن به سمت جنگ و پیامدهای درگیری شود را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش ایرنا، منابع خبری بامداد سه‌شنبه از حمله مجدد به پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی واقع در غرب عراق خبر دادند..

بر اساس گزارش‌ها، همزمان با پرواز یک هواپیمای نظامی برای انتقال نظامیان مجروح آمریکایی از عین الاسد، این پایگاه نظامی بار دیگر هدف قرار گرفته است.

پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که در حمله موشکی دوشنبه شب به پایگاه عین الاسد شماری از نظامیان آمریکایی زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، دست کم پنج نظامی آمریکایی در حمله به عین الاسد زخمی شدند که حال یکی از زخمی‌ها مطلوب نیست.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۲ سرباز آمریکایی در حمله به پایگاه آمریکایی در عین الاسد در غرب عراق خبر می‌دهند

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره