نماد آخرین خبر

سناتورهای جمهوری‌خواه: ترامپ برای مقابله با هریس آماده نیست

منبع
فارس
بروزرسانی
سناتورهای جمهوری‌خواه: ترامپ برای مقابله با هریس آماده نیست

فارس/ قانون‌گذاران جمهوری‌خواه به‌شدت از عملکرد دونالد ترامپ، نامزد این حزب در مواجهه با رقیب خود انتقاد کرده و تصریح کرده‌اند که او از نامزدی هریس، «غافلگیر» شده است.
 
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ سناتورهای جمهوری‌خواه با اشاره به عدم آمادگی ترامپ برای مواجهه با کامالا هریس در انتخابات آتی آمریکا، اذعان کرده‌اند که او باید هفته‌ها پیش خود را برای این جایگزینی آماده و راهبردهای لازم برای شکست هریس را مشخص می‌کرد.حامیان حزبی ترامپ، انتخاب «جی. دی. ونس» به‌عنوان زوج انتخاباتی ترامپ را نیز به‌شدت مورد انتقاد قرار دادند و انتخاب او را نشانه‌ای بر این مدعا دانستند که نامزد این حزب، خودش را برای مقابله با نامزد جدید دموکرات‌ها آماده نکرده است؛ زیرا اظهارنظرهای جنجالی ونس در مورد محدودیت سقط‌جنین و استفاده از اصطلاح «زنان بی بچه گربه دوست» در توصیف هریس، موقعیتی را برای دموکرات‌ها فراهم کرد تا از این فرصت به سود خود بهره‌برداری کنند.
 
یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه در مصاحبه خود با وبگاه تحلیلی هیل اذعان کرده است که «من فکر می‌کنم آن‌ها از جایگزینی هریس، غافلگیر شده‌اند». وی در ادامه با اشاره به حمایت و پشتیبانی یکپارچه دموکرات‌ها از هریس افزود: «اینکه دموکرات‌ها به این سرعت حزب خود را احیا کردند؛ یک شوک بود».سناتور جمهوری‌خواه دیگری در مصاحبه با هیل تأکید کرد که نامزد این حزب برای حمایت دموکرات‌ها آن هم تنها در فاصله چند روز از کناره‌گیری بایدن، آماده نبوده است. این سناتور هم به غافلگیرکننده بودن کناره‌گیری بایدن اشاره و تصریح کرده است که حمایت یکپارچه و سریع دموکرات‌ها از هریس، عجیب بوده است.سناتور «لیندسی گراهام» که یکی از نزدیک‌ترین متحدان ترامپ در سنای ایالات متحده به شمار می‌رود؛ اذعان کرده است که ترامپ برای یافتن پیامی که بتواند به‌واسطه آن، کمپین هریس را شکست دهد، با مشکل مواجه شده است. اظهارنظرهای اخیر ترامپ در مورد هریس، نه‌تنها محبوبیت این نامزد جمهوری‌خواه را در بین مردم آمریکا افزایش نداده است بلکه مانند یک بمب انفجاری، به ضرر خود او عمل کرده است. این نامزد جمهوری‌خواه در گفتگویی، رنگین‌پوست بودن هریس را زیر سؤال برده و تأکید کرده بود که هریس تنها چند سالی است که سیاه‌پوست بودنش را پذیرفته است و ترامپ تابه‌حال از هندی یا سیاه‌پوست بودن نامزد دموکرات، بی‌خبر بوده است. «کامالا هریس» از مادری هندی و پدر جامائیکایی متولد شده است.این اظهارنظر ترامپ، اعتراض دموکرات‌ها را در مورد رویکرد نژادپرستانه رئیس‌جمهور سابق آمریکا برانگیخت. سناتورهای جمهوری‌خواه هم با انتقاد از نامزد خود، اعلام کردند که این رفتار کسی است که برای چنین تغییری (جایگزینی هریس) در کورس رقابت انتخاباتی، آماده نبوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره