نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رویترز: هریس، فرماندار مینه‌سوتا را به عنوان معاون خود انتخاب می‌کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رویترز: هریس، فرماندار مینه‌سوتا را به عنوان معاون خود انتخاب می‌کند

ایرنا/ خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، امروز (سه‌شنبه) «تیم والز» فرماندار ایالت مینه‌سوتا را به عنوان معاون خود معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، منابع آگاهی که نام آنها در گزارش رویترز عنوان نشده است، می‌گویند که کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات، تیم والز فرماندار ایالت مینه‌سوتا را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است.

این در حالی است که پیشتر گزینه‌های احتمالی برای معاونت ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی هریس در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، روی کوپر فرماندار کارولینای شمالی، جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا و مارک کلی سناتور آریزونا اعلام شده بود.

تیم والز ۶۰ ساله، کهنه سرباز گارد ملی ارتش آمریکا و معلم سابق، پیش از اینکه در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرماندار مینه‌سوتا انتخاب شود، ۱۲ سال به عنوان نماینده یک منطقه جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده خدمت کرده است.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رفت که هریس عصر امروز (سه‌شنبه) در رویدادی در فیلادلفیا، با نامزد خود برای معاونت ریاست‌جمهوری حضور پیدا کند.

پس از اینکه جو بایدن ۸۱ ساله رئیس‌جمهور آمریکا از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) کناره گیری کرد، امیدهای کامالا هریس ۵۹ ساله برای پیروزی در انتخابات زنده شد به ویژه پس از به دست آوردن آرای کافی برای کسب نامزدی حزب دموکرات.

بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با دونالد ترامپ رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کناره گیری و از معاون خود، کامالا هریس حمایت کرد.

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، نظرسنجی شرکت افکار سنجی مورنینگ کانسالت که روز دوشنبه (دیروز) منتشر شد، نشان داد که کامالا هریس با اختلاف چهار درصدی، بالاترین رقم پیشتازی برابر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را در یک سال گذشته برای حزب دموکرات کسب کرده است.

از لحاظ محبوبیت نیز این نظرسنجی نشان داد که هریس محبوب تر از ترامپ است به طوری که ۴۸ درصد از رای دهندگان گفتند وی را نامزدی محبوب قلمداد می کنند اما ۴۷ درصد رای دهندگان همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره