نماد آخرین خبر

اوکراین در آستانه شکست مهم دیگری در دونتسک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اوکراین در آستانه شکست مهم دیگری در دونتسک

ایسنا/ روزنامه آمریکایی با اشاره به تداوم روند تدریجی فتوحات روسیه در جنگ اوکراین، از تداوم انباشت مشکلات و شکست‌های نیروهای اوکراینی خبر داده و مورد مربوط به شکست یک تیپ مکانیزه آنها در شهری مهم در منطقه دونتسک را برجسته می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این مطلب شرح می‌دهد که نیروهای اوکراینی چه طور تحت حملات بی‌وقفه نیروهای روسیه در شهر استراتژیک «تورتسک» در شرق اوکراین، نبردهای فرسایشی و شکست‌های متعدد را تجربه کرده و اکنون در وضعیتی مستاصل قرار دارند.

در این مطلب نوشته شده است: «لاشه خودروهای سوخته در جای جای یک جاده در کنار چاله‌های به جای مانده از اصابت گلوله‌های توپ در شهر تورتسک واقع در منطقه دونتسک درشرق اوکراین، که هم‌اکنون کانون درگیری در خط مقدم جنگ روسیه و اوکراین است به چشم می‌خورد. در یک شب داغ در ماه ژوئیه بوی خشن دود و خاک ناشی از ساختمان‌های منهدم شده با بوی گوگرد به جای مانده از مواد منفجره همه جا را گرفته است. تنها نشان زندگی در این شهر سربازان تیپ سی‌ودوم مکانیزه‌ای هستند که شدیدا تلاش دارند مواضع خود را در یک داروخانه متروکه در زیر بمباران شدید روسیه حفظ کنند.»

آرتم اوسادچی، سرگرد ۲۸ ساله اوکراینی و فرماده واحد پهپادی تیپ سی‌ودوم می‌گوید: «مهم‌ترین ماموریت برای اوکراینی‌ها این شده که زنده بمانند در حالی که مهم‌ترین ماموریت برای روس‌ها این است که این شهر اوکراین را محو کنند. و در این ماموریت روس‌ها دارند موفق می‌شوند.»

نیویورک تایمز در ادامه این گزارش اذعان می‌کند تشدید درگیری‌های اخیر در شرق اوکراین که با روند فتوحات اخیر روس‌ها همراه شد هلالی از نابودی را در سراسر این منطقه بر جای گذاشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره