نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حمله نیروهای مسلح یمن به ۱۷۰ کشتی آمریکایی- صهیونیستی

منبع
مهر
بروزرسانی
حمله نیروهای مسلح یمن به ۱۷۰ کشتی آمریکایی- صهیونیستی

مهر/ یک پایگاه خبری یمنی در گزارشی به آمار عملیات‌های نیروهای مسلح این کشور علیه کشتی‌های صهیونیستی و آمریکایی و انگلیسی پرداخت.

پایگاه خبری المسیره یمن در گزارشی به بررسی عملیات‌های نیروهای مسلح یمن بین نوامبر ۲۰۲۳ تا جولای گذشته پرداخت و نوشت که در این عملیات‌ها حدود ۱۷۰ کشتی مرتبط با دشمن صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ۴۱ فروند از کشتی‌های مورد اصابت قرار گرفته، متعلق به دشمن صهیونیستی بوده و ۷۲ فروند کشتی متعلق به آمریکا و ۱۲ فروند مربوط به انگلیس بوده است.

این گزارش می‌افزاید که در میان تعداد مذکور حدود ۴۵ کشتی به علت نقض ممنوعیت ورود به بنادر سرزمین‌های اشغالی هدف حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفته‌اند.

المسیره به توزیع جغرافیایی عملیات نیروهای مسلح یمن نیز اشاره و تاکید کرد که ۷ کشتی صهیونیستی در اقیانوس هند و ۶ کشتی در بحر العرب و ۸ کشتی در خلیج عدن و ۱۸ کشتی در دریای سرخ و ۲ کشتی در دریای مدیترانه هدف قرار گرفته ‌اند.

این گزارش به توزیع جغرافیایی حمله به کشتی‌های آمریکایی نیز اشاره و تاکید کرد که ۴۷ کشتی آمریکایی در دریای سرخ و ۱۹ فروند در خلیج عدن و ۴ فروند در بحر العرب و ۲ فروند در اقیانوس هند هدف حمله نیروهای یمنی قرار گرفته‌اند.

۷ کشتی انگلیسی نیز در دریای سرخ و ۴ کشتی در خلیج عدن و یک کشتی در اقیانوس هند مورد اصابت واقع شده اند.

در مورد کشتی‌هایی که محاصره رژیم صهیونیستی را رعایت نکرده و هدف حمله نیروهای انصارالله قرار گرفته‌اند، نیز به این صورت است که ۲۲ در دریای سرخ و ۸ کشتی در بحرالعرب و خلیج عدن و دو کشتی در اقیانوس هند و ۱۳ کشتی در مدیترانه هدف قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، از میان کشتی‌های مورد اصابت قرار گرفته، ۴۴ فروند، کشتی‌های کانتینربر و ۳۶ فروند کشتی ترابری بدون کانتینر و ۲۸ فروند نفت کش و ۱۳ فروند کشتی‌های ترابری عادی بوده است.

المسیره در پایان تاکید می‌کند که در عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن ۴۹ کشتی جنگی و ناوشکن و قایق جنگی و ناو هواپیمابر هدف حمله قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره