نماد آخرین خبر

رسانه هندی: حمایت صبورانه چین از طالبان نتیجه داد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
رسانه هندی: حمایت صبورانه چین از طالبان نتیجه داد

تسنیم/ رسانه هندی در گزارشی نوشت حمایت صبورانه چین از طالبان نتیجه داده و پکن به اهداف خود از این حمایت‌ها رسیده است.

نشریه هندی «استارت نیوز گلوبال» در مطلبی با عنوان «اژدها به بازی بزرگ می‌پیوندد» نوشت به نظر می‌رسد «حمایت صبورانه» چین از طالبان در افغانستان در نهایت نتیجه داده و با توجه به سه حوزه اصلی تمرکز چین از جمله معادن، اتصال و امنیت به نظر می‌رسد دسترسی چین به منابع عظیم نفت، گاز و مواد معدنی دست نخورده افغانستان عملی شده است.

این نشریه با اشاره به توافقنامه‌های که از سوی حکومت‌های پیشین و طالبان با چین امضا شده است ، افزود: معدن «مس عینک» لوگر تنها نمونه‌ای از اهرم‌های سیاسی استراتژیک و اقتصادی فزاینده چین در افغانستان است که اکثر کشورهای غربی آن را نادیده می‌گیرند.

این گزارش با توجه به نگرانی‌های امنیتی چین نیز اظهار داشت پکن بارها از افغانستان خواسته است تا در برابر تروریست‌ها از جمله گروهای جدایی‌طلب ترکستان شرقی قاطعانه عمل کنند و از شهروندان چینی محافظت کنند.

استارت نیوز گلوبال در ادامه تأکید کرد که با وجود این موانع، انتظار می‌رود مشارکت چین در افغانستان به دلیل منابع فراوان، موقعیت استراتژیک آن و فقدان رقابت افزایش یابد.

در همین حال «آنانت میشرا» کارشناس مسائل اقتصادی به این نشریه گفت:  احتمال گسترش حضور دیپلماتیک پکن با ایجاد مراکز تجاری در مزارشریف، قندهار، هلمند، کاپیسا و وردک وجود دارد و این کشور را در موقعیت منحصر بفردی برای بستن قراردادهای معدنی با طالبان قرار می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره