نماد آخرین خبر

جاسوس غیرقابل شناسایی چین در آسمان

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
جاسوس غیرقابل شناسایی چین در آسمان

خبرآنلاین/ چین یک پهپاد تجسسی و نظارتی نظامی جدید را طراحی کرده که کاملاً شبیه یک پرنده کوچک است.

 این پهپاد بیومیمتیک که از آن در سالگرد تأسیس ارتش آزادیبخش خلق (PLA) رونمایی شد، شبیه گنجشک درختی اوراسیا است و گمان می‌رود که یک روبات اورنیتوپتر (Ornithopter) باشد.

به نقل از یورونیوز، این پهپاد مثل پرنده در حال پرواز است که بال می زند و باعث می‌شود که از راه دور عملاً از پرندگان واقعی قابل تشخیص نباشد. مشخصات فنی این پهپاد هنوز بصورت عمومی در دسترس نیست، با این وجود اورنیتوپترها بطور کلی دارای حسگرهای کوچک و پیشرفته‌ای برای نظارت موثر بر نیروهای دشمن هستند.

جاسوس غیرقابل شناسایی چین در آسمان / عکس

آنها همچنین می‌توانند به میکرو-کلاهک‌ها مسلح شوند تا به امکانات دشمن بویژه آنهایی که پنهان شده‌اند، ضربه بزنند. با این حال، این پهپادها اغلب دارای برد و استقامت محدودی هستند و به همین دلیل تنها برای شناسایی کوتاه‌برد مناسب هستند.

ارتش چین تنها کلیپ‌های کوتاهی از این پهپاد را منتشر کرده است. اوکراین یکی از اولین واکنش‌ها به طراحی این پهپاد را داشت و آن را به دلیل دشواری در شناسایی، به عنوان یک تهدید توصیف کرد. اگرچه طراحی این پهپاد کوچک کار منحصر به فردی محسوب می‌شود اما ساخت تجهیزات نظامی بیومیمتیک توسط چین تازگی ندارد.

این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز ویدیویی از آنچه که «روبو ماهی» نامیده می‌شد، منتشر کرد که دم خود را زیر آب تکان می‌داد. این وسیله یک ماهی واقعی نبود، بلکه یک پهپاد با پتانسیل نظارت در زیر آب بود.

۵۸۵۸

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره