نماد آخرین خبر

پیشتازی ترامپ در مقابل هریس در نظرسنجی جدید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیشتازی ترامپ در مقابل هریس در نظرسنجی جدید

ایسنا/ طبق نظرسنجی یک رسانه آمریکایی، نامزد جمهوری‌خواهان از نماینده دموکرات‌ها پیشی گرفته است.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی جدید، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه با در اختیار داشتن ۴۸ درصد آرا نسبت به «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور این کشور که ۴۶ درصد آرا را دراختیار دارد، پیشتاز است.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به نظرسنجی‌های جدید، گزارش کرد دموکرات‌ها اکنون بسیار بیشتر از نامزد خود راضی هستند و هریس در میان رای‌دهندگان جوان پیشرفت‌های بزرگی داشته است.

این نظرسنجی که از تاریخ ۳۱ ژوئیه تا چهارم اوت با مشارکت ۱۰۰۱ آمریکایی انجام گرفته است، نشان می‌دهد که ترامپ در مسائل اقتصادی کلیدی در میان رای‌دهندگان تسلط دارد اما در رقابت مستقیم برای کاخ سفید با معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس تنها ۲ درصد جلوتر است.

هریس توانسته اختلاف رای ترامپ و بایدن را کاهش دهد؛ او اکنون در برخی از نظرسنجی‌ها شانه به شانه ترامپ حرکت می‌کند و در برخی دیگر، با اختلاف جزئی عقب‌تر است.

«میکا رابرتز» متخصص استراتژی‌های افکار عمومی که بر این نظرسنجی نظارت داشته گفت: «این دیگر یک همه‌پرسی درباره ترامپ نیست و بیشتر یک رقابت مستقیم بین ۲ نامزد است.»

این نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت تنگاتنگ در جریان است و هر ۲ نامزد از حمایت بیشتری از سوی حزب خود برخوردار هستند اما هیچ‌کدام پیشرفت قابل توجهی در میان گروه‌هایی که در نهایت برای آن‌ها ریاست جمهوری را به ارمغان می‌آورند، نداشته‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره