نماد آخرین خبر

اسکای نیوز: آزادی «البرغوثی»، شرط حماس برای مبادله اسرا با اسرائیل است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اسکای نیوز: آزادی «البرغوثی»، شرط حماس برای مبادله اسرا با اسرائیل است

ایسنا/ شبکه اسکای نیوز مدعی شد که جنبش حماس خواستار آزادی «مروان البرغوثی» و سایر رهبران گروه‌های فلسطینی در مرحله اول معامله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایسنا، برخی منابع اظهار داشتند که خواسته حماس درباره آزادی مروان البرغوثی، از رهبران فتح مورد قبول و حمایت میانجیگران و طرف آمریکایی واقع شده است.

اسکای نیوز نوشت، البرغوثی که از رهبران جنبش فتح به شمار می‌رود، نماینده جریان ملی و دارای محبوبیت گسترده‌ای در کرانه باختری و نوار غزه است.

پیش از این، گزارش‌ها در ماه فوریه به این اشاره کردند که نام البرغوثی در مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

آسوشیتدپرس همچنین نوشته است که رهبران حماس از رژیم صهیونیستی خواستار آزادی البرغوثی به عنوان بخشی از هرگونه توافق آتش‌بس در غزه شده‌اند.

یک منبع آگاه اخیرا به روزنامه نشنال گفت: «یکی از اولویت‌های یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس آزادی گروگان‌های فلسطینی است که در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند. او همچنین خواستار آزادی مروان البرغوثی و احمد سعدات است.»

مروان البرغوثی، سیاستمدار و فرمانده نظامی فلسطینی عضو جنبش فتح است که از سال ۲۰۰۲ در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد. او به پنج مرتبه حبس ابد محکوم شده و در سال ۲۰۰۶ با قرار گرفتن در صدر فهرست انتخاباتی جنبش فتح به مجلس قانون‌گذاری فلسطین راه یافت و در سال ۲۰۰۹ به عضویت شورای رهبری فتح انتخاب شد. تحلیل‌گران سیاسی او را محبوب‌ترین شخصیت سیاسی فلسطین می‌دانند.

برغوثی در میان همه گروه‌های فلسطینی و شمار زیادی از یهودیان محبوبیت دارد و به باور برخی تحلیلگران، او می‌تواند رئیس بعدی تشکیلات خودگردان و رهبر جنبش فتح باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره