نماد آخرین خبر

رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان بازداشت شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان بازداشت شد

ایرنا/ رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) در ارتباط با پرونده فساد و نقض قوانین نظامی بازداشت و تحت محاکمه نظامی قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، بنا بر حکم دیوان عالی این کشور تحقیقات گسترده‌ای در خصوص ارتباط ژنرال (بازنشسته) حمید فیض رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش با پرونده فساد مالی شهرک سازی صورت ‌گرفت و در نتیجه آن اقدامات انضباطی مطابق با قوانین نظامی علیه شخص متخلف انجام شد.

در این بیانیه آمده است: رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پس از بازنشستگی نیز مرتکب نقض متعدد قوانین ارتش شده لذا روند محاکمه وی در دادگاه نظامی شروع و فیض حمید تحت بازداشت قرار گرفته است.

مدت خدمت ژنرال فیض حمید به عنوان رئیس وقت سازمان آی.اس.آی به عنوان نهاد قدرتمند اطلاعاتی و امنیتی پاکستان در مهر ۱۴۰۰ به پایان رسید. وی سپس به عنوان فرمانده جدید نیروهای ارتش در شهر پیشاور منصوب شد.

عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان درصدد تمدید دوره فیض حمید بود و این موضوع جنجال بی سابقه‌ای میان ارتش و دولت وقت این کشور ایجاد کرد و سرانجام عمران خان مجبور به عقب نشینی از تصمیم خود شد و ژنرال ندیم انجم (رئیس فعلی سازمان آی.اس.آی) جایگزین فیض حمید شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره