نماد آخرین خبر

گالانت: بن گویر به دنبال شعله‌ور کردن خاورمیانه است

منبع
مهر
بروزرسانی
گالانت: بن گویر به دنبال شعله‌ور کردن خاورمیانه است

مهر/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی از اقدام تحریک‌آمیز وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی با یورش به مسجد الاقصی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در کابینه اسرائیل یک شخص حضور دارد که در تلاش است خاورمیانه را شعله‌ور کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو امروز به همراه گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برد.

پیش از این نیز «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی طی پیامی در شبکه ایکس (توییتر سابق) با اشاره به یورش جمعی از شهرک نشینان صهیونیست به سرکردگی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس نوشت: بن‌گویر با این اقدام، ‌جان اسرائیلی ها به ویژه نظامیان را به خطر انداخته است.

لاپید با انتقاد از رویکرد وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: تندروهای کابینه به دنبال گسترش جنگ به کل منطقه هستند.

بن گویر تندرو پس از یورش به مسجد الاقصی در پیامی ویدئویی خواستار توقف مذاکرات آتش‌بس و ادامه جنگ علیه نوار غزه شد.

دولت اردن به عنوان متولی رسمی مسجد الاقصی یورش بن گویر و یک وزیر دیگر صهیونیست به همراه شهرک نشینان به این مسجد را محکوم کرد و آن را ناقض قانون بین المللی دانست.

دولت اردن اعلام کرد: ادامه اقدامات یکجانبه رژیم اسرائیل و نقض وضعیت حقوقی شهر قدس، مستلزم موضع گیری قاطع بین‌المللی و محکوم کردن این اقدامات است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره