نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بیانیه مشترک ۵ کشور غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بیانیه مشترک ۵ کشور غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی

تسنیم/ رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، رهبران پنج کشور آمریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه طی بیانیه مشترکی خواهان جلوگیری از افزایش تنش در خاورمیانه شدند.

روزنامه هاآرتص در خبری در این رابطه اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر بریتانیا، صدر اعظم آلمان نخست وزیر ایتالیا و رئیس جمهور فرانسه از بیانیه سه جانبه آمریکا، مصر و قطر برای برگزاری نشست مذاکرات بین اسرائیل و حماس در روز پنجشنبه آینده حمایت کردند.

این نشست قرار است برای آزادی 115 اسیر اسرائیلی و آتش بس در نوار غزه تلاش کند.

در این بیانیه هدف از این نشست را دستیابی به توافقی در نزدیک‌‌ترین زمان ممکن و بدون  تلف کردن وقت اعلام کرده است.

رهبران پنج کشور غربی همچنین بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از تمامی طرف‌ها خواستند تا به تعهدات خود عمل کرده و اجازه دسترسی نوار غزه به کمک‌های بشر دوستانه را به شکل مستمر بدهند.

در پایان این بیانیه نیز رهبران این کشورها بر حمایت خود از رژیم اسرائیل در مقابله با هر نوع تهاجم ایران و گروه‌های مختلف که مورد حمایت ایران توصیف شده تاکید و از آنها خواسته شده است تا تهدیدهای خود را در رابطه با حمله با اسرائیل پس بگیرند.

دویچه وله نیز نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با سران دولت‌های آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا تماس گرفت. او در این تماس تلفنی درباره وضعیت بسیار پرتنش خاورمیانه و خطر انتقام‌جویی ایران گفت‌وگو کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره