نماد آخرین خبر

اوکراین: کنترل هزار کیلومتر مربع از منطقه «کورسک» روسیه را به دست گرفتیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
 اوکراین: کنترل هزار کیلومتر مربع از منطقه «کورسک» روسیه را به دست گرفتیم

ایرنا/ فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز (دوشنبه) مدعی شد که نیروهای این کشور تاکنون حدود هزار کیلومتر مربع از خاک روسیه در منطقه «کورسک» را در اختیار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا از تارنمای اوکراینی «پراودا»،  اولکساندر سیرسکی ادعا کرد که نیروهای اوکراینی امروز ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) حدود یک هزار کیلومتر مربع از منطقه «کورسک» روسیه را تحت کنترل دارند.

فرمانده کل ارتش اوکراین مدعی شد که «اوضاع تحت کنترل ما است».

بر اساس این گزارش، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در نشستی با ستاد فرماندهی کل قوا این کشور از عملیات نیروهای مسلح اوکراین در منطقه «کورسک» روسیه مطلع شده است.

از سوی دیگر، این رسانه اوکراینی همچنین گزارش داد که الکسی اسمیرنوف سرپرست فرمانداری منطقه «کورسک» به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اطلاع داده است که ۲۸ شهرک در استان کورسک «تحت کنترل دشمن» است.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز هفدهم مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، مسکو امروز (دوشنبه) و در پی تشدید درگیری‌ها در منطقه مرزی کورسک بخش‌هایی از مناطق مسکونی را از غیرنظامیان تخلیه کرد.

روسیه و اوکراین در بیانیه‌هایی نیز یکدیگر را به گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» متهم کردند ولی اعلام کردند که هیچ کدام نشانه‌ای از تشعشات مشاهده نکردند.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: «پاسخ سخت» مسکو به حملات اخیر نیروهای مسلح اوکراین به خاک روسیه، زیاد طول نخواهد کشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره