نماد آخرین خبر

حماس: اعترافات گالانت از دروغ‌گویی نتانیاهو پرده برمی‌دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حماس: اعترافات گالانت از دروغ‌گویی نتانیاهو پرده برمی‌دارد

ایرنا/ یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اعتراف «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم عامل تأخیر در دستیابی به توافق بوده است، نشانه دروغ گویی نتانیاهو است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «عزت الرشق» در این باره گفت: اعتراف گالانت به این موضوع، صحت اظهارات ما را مبنی بر اینکه نتانیاهو به جهانیان و خانواده‌های اسرای صهیونیست دروغ می‎‌گوید و برای زنده ماندن آنها هیچ اهمیتی قائل نیست، نشان می‌دهد.

عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: اظهارات گالانت، بیانگر این واقعیت است که نتانیاهو فقط درصدد ادامه و گسترش جنگ است و به هیچ عنوان، خواستار دستیابی به توافق نیست.

الرشق افزود: همه نرمش‌ها و تعامل مثبت حماس برای دستیابی به توافق به دیوار لجاجت نتانیاهو برخورده است.

این عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: اعتراف گالانت مبنی بر اینکه اسرائیل عامل تأخیر در توافق برای آزادی اسرای این رژیم بوده است و دیگر ادعاهای آنها درباره پیروزی در جنگ غزه، یاوه‌گویی بیش نیست.

عزت الرشق تاکید کرد: اظهارات گالانت این واقعیت را نشان می دهد که نتانیاهو به زنده ماندن اسرای مذکور، هیچ اهمیتی نمی دهد و وی خواستار دستیابی به توافق نیست. بلکه فقط درصدد ادامه و گسترش جنگ است.

عضو ارشد حماس همچنین گفت: نرمش و تعامل مثبت حماس از طریق موافقت با بیانیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه شورای امنیت برای دستیابی به توافق، با مخالفت سرسختانه و فرار نتانیاهو از آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا، مواجه شده است.

عزت الرشق افزود: جهانیان باید نتانیاهو و کابینه‌اش را برای توقف تجاوز به غزه، نسل کشی فلسطینی‌ها و دستیابی به توافق تبادل اسرا تحت فشار قرار بدهند. زیرا پیروزی مورد مطالبه نتانیاهو، توهم و سرابی بیش نیست.

در شرایطی که مقامات کابینه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس را مقصر ناکام ماندن در دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا جلوه دهند، به تازگی «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم امروز اعتراف کرد: اسرائیل دلیل تأخیر در انعقاد معامله تبادل اسرا است و صحبت از پیروزی مطلق هذیان گویی است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره