نماد آخرین خبر

برتری ۳ درصدی هریس بر ترامپ در یک نظرسنجی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 برتری ۳ درصدی هریس بر ترامپ در یک نظرسنجی

ایسنا/ نتایج نظرسنجی جدیدی از برتری سه‌ درصدی کامالا هریس بر دونالد ترامپ در میان رای دهندگان آمریکایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی جدید شرکت افکارسنجی «مورنینگ کانسالت» در بازه زمانی ۹-۱۱ اوت با پرسش از ۱۱۷۷۸ رای‌دهنده برگزار شد مشخص ساخت ۴۷ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی به «کامالا هریس»، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و معاون رئیس جمهور کنونی آمریکا و همینطور ۴۴ درصد به «دونالد ترامپ»، رقیب جموریخواه او رای می‌دهند.

در نظرسنجی مشابهی که هفته گذشته توسط همین شرکت برگزار شد کامالا هریس ۴۸ درصد و دونالد ترامپ ۴۴ درصد رای کسب کرده بودن. اما هر ۲ نامزد انتخاباتی در میان گروه رای‌دهندگان مستقل در هر ۲ نظرسنجی نتایج یکسانی را کسب کردند که معادل ۴۲ درصد برای هریس و ۳۷ درصد برای ترامپ است. اما دست کم ۱۲ درصد گفتند که به یک نامزد مستقل رای خواهند داد.

کامالا هریس در تمام نظرسنجی‌های شرکت مورنینگ کانسالت از پایان ماه ژوئیه تا کنون بر ترامپ برتری کسب کرده است.

نظرسنجی اخیر این شرکت اولین نظرسنجی برگزار شده از زمانی است که هریس تصمیم به اعلام «تیم والز»، فرماندار مینه‌سوتا به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری خود گرفت.

نظرسنجی جدید همچنین نشان داد کامالا هریس بیشترین  اقبال را در بین گروه رای‌دهندگان سیاهپوست (۷۳ درصد در مقابل ۱۸ درصد) و همچنین رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال (۴۸ درصد به ۴۱ درصد) کسب کرده است.

این نتیجه مشابه با نتیجه نظرسنجی دیگری از پاسخگویان «نسل زد» و «نسل هزاره» در ایالت‌های کلیدی است که نشان داد معاون رئیس جمهور آمریکا در این ایالت‌های با نتیجه ۵۱ درصد به ۴۲ درصد بر ترامپ برتری دارد.

این نظرسنجی که توسط شرکت Don't PAC Down با پرسش از پاسخگویان رده سنی ۱۸-۲۹ سال هشت ایالت کلیدی رخ داد نمایانگر دگرگون شدن نتایج برای نامزد دموکرات‌ها نسبت به قبل از زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، از نامزدی برای ریاست جمهوری انصراف دهد، است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره