نماد آخرین خبر

گشوده شدن یک پرونده قتل علیه شیخ حسینا در بنگلادش

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گشوده شدن یک پرونده قتل علیه شیخ حسینا در بنگلادش

ایرنا/ دادگاهی در بنگلادش پرونده قتلی را علیه شیخ حسینا نخست وزیر مستعفی و ۶ مقام ارشد دولت وی به دلیل کشته شدن یک مرد توسط پلیس این کشور در جریان ناآرامی‌های ماه گذشته میلادی گشود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مامون میا وکیل دادگستری که پرونده‌ای را به نیابت از یک شهروند بنگلادشی به دادگاه برده، امروز (سه‌شنبه) گفت: یک پرونده علیه شیخ حسینا و ۶ نفر دیگر باز شده است.

وی اضافه کرد که دادگاه داکا به پلیس دستور داده است که پرونده قتل علیه اشخاص متهم را بپذیرد؛ این اولین گام در تحقیقات جنایی طبق قوانین بنگلادش است.

در شکایت مامون میا وکیل پرونده همچنین نام‌های اسد الزمان خان وزیر مسکن سابق و عبید القادر دبیر کل حزب عوامی لیگ به چشم می‌خورد. این پرونده همچنین نام چهار افسر ارشد پلیس که از سوی دولت حسینا منصوب شده بودند را نیز شامل می‌شود.

این پرونده هفت نفر مزبور را متهم به قتل صاحب یک فروشگاه مواد غذایی می‌کند که در ۱۹ ژوییه (۲۹ تیر) توسط پلیس در جریان اعتراض‌های خشونت آمیز به ضرب گلوله کشته شد.

روزنامه دیلی استار گزارش داد که این پرونده از طرف امیر حمزه شتیل، یکی از اهالی محله‌ای که تیراندازی در آن اتفاق افتاده، مطرح شده است.

شیخ حسینا ۷۶ ساله، یک هفته پیش با بالگرد به کشور همسایه هند گریخت و همچنان در این کشور ساکن است.

در جریان اعتراض‌های خشونت آمیز در بنگلادش که منجر به سقوط دولت حسینا شد، بیش از ۴۵۰ نفر کشته شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره