نماد آخرین خبر

روسیه: تشعشعات غیرعادی در اطراف نیروگاه زاپوریژیا وجود ندارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روسیه: تشعشعات غیرعادی در اطراف نیروگاه زاپوریژیا وجود ندارد

ایرنا/ متخصصان یک آژانس دولتی روسیه می‌گویند که هیچ نشانه‌ای از تشعشعات غیرعادی در منطقه اطراف نیروگاه زاپوریژیا ثبت نکرده‌اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، متخصصان آژانس پزشکی-بیولوژیکی فدرال کشور روسیه(FMBA) می‌گویند که هیچ سطح غیرطبیعی از تشعشعات هسته‌ای در منطقه نیروگاه زاپوریژیا را ثبت نکرده‌اند.

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش‌ها نشان می‌دهند هیچ سطح غیرطبیعی از تشعشعات دیده نمی‌شود.

در روزهای گذشته نظامیان اوکراینی با استفاده از یک پهپاد انتحاری به سیستم‌های خنک کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حمله کردند که به گفته کارکنان، موجب آتش‌سوزی در محوطه برج‌های خنک‌کننده این نیروگاه شد.

مسوولان این نیروگاه اعلام کردند که آتش سوزی بر عملکرد نیروگاه اتمی زاپوریژیا تاثیری نداشت. هر شش واحد برق در حال حاضر در حالت خاموش سرد هستند.

پیشتر «الکسی لیخاچف»، رئیس روس اتم گفته بود که حمله نیروهای اوکراینی به نیروگاه، اصول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) را نقض کرده است.

روسیه و اوکراین در بیانیه‌هایی یکدیگر را به گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کردند ولی اعلام کردند که هیچ کدام نشانه‌ای از تشعشات مشاهده نکردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرد که کارکنان این آژانس دود غلیظی را مشاهده کرده‌اند که از بخش شمالی نیروگاه بیرون می‌آید.

این آتش سوزی کمتر از یک هفته پس از آن رخ می دهد که نیروهای اوکراین بزرگترین تهاجم خود را به خاک روسیه آغاز کرده‌اند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای جداگانه هشدار داد که درگیری‌های بی‌ملاحظه ایمنی هسته‌ای در نیروگاه را به خطر می‌اندازد و خطر یک حادثه هسته‌ای را افزایش می‌دهد. وی از دو طرف خواست گلوله‌باران در اطراف نیروگاه را متوقف کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره