نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هاآرتص: ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

منبع
العالم
بروزرسانی
هاآرتص: ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

العالم/ روزنامه هاآرتص اعلام کرد استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در غزه با اطلاع افسران ارشد و حتی رئیس ستاد ارتش انجام می‌شود.

در ادامه اقدامات غیرانسانی و وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، یک رسانه اسرائیلی رسما از اقدام ارتش این رژیم در استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی پرده برداشت.
روزنامه عبری‌زبان هاآرتص بر اساس تحقیقاتی که انجام داده است، اعلام کرد: ارتش اسرائیل از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی برای جست‌وجو و پاکسازی تونل‌ها و ساختمان‌ها در غزه استفاده می‌کند.
هاآرتص افزود: استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در غزه با اطلاع افسران ارشد ارتش و حتی رئیس ستاد ارتش انجام می‌شود.
بر اساس تحقیقات روزنامه هاآرتص، نظامیان ارتش اعلام کرده‌ند که زندگی آنها مهم‌تر از زندگی فلسطینی‌هاست و بهتر است که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده شود.

این روزنامه عبری‌زبان با بیان اینکه این غیرنظامیان فلسطینی از مناطق مختلف غزه بازداشت شده‌اند، نوشت: در برخی موارد، نظامیان از کودکان و سالخوردگان هم به عنوان سپرهای انسانی استفاده کرده‌اند.
پیش از این، «محمد عبدالفتاح سعد»، فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه، چگونگی استفاده از او به عنوان سپر انسانی را تشریح کرده بود.
سعد 20 ساله در این مصاحبه تشریح کرد که ارتش اسرائیل به روی آن‌ها دوربین‌هایی نصب می‌کرد و در عملیات‌های زمینی ارتش، زندانیان را به مناطق جنگی می‌فرستاد.
وی در این باره گفت: «آن‌ها از ما به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند و دوربین‌هایی به ما می‌بستند تا از خانه‌های بمباران شده و خودرو‌ها فیلم‌برداری کنیم.»
این اقدام وحشیانه و غیر اخلاقی صهیونیست‌ها طبق قرارداد 1949 میلادی ژنو راﺟﻊ ﺑﻪ طرز رفتار ﺑﺎ اﺳﻴﺮان، جنایت جنگی به شمار می‌رود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره