نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ در مورد آتش‌بس در غزه با نتانیاهو گفت‌وگو کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترامپ در مورد آتش‌بس در غزه با نتانیاهو گفت‌وگو کرد

ایرنا/ دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی درباره آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا گفت‌وگو کردند.

تارنمای آکسیوس پنجشنبه به نقل از ۲ منبع آمریکایی این خبر را منتشر کرد و نوشت که هدف ترامپ از این تماس ترغیب نتانیاهو به پذیرش توافق آتش‌بس در غزه بود.

یکی از منابع تاکید کرد که نمی‌داند آیا ترامپ در این تماس تلفنی قصد خود را به نتانیاهو اعلام کرد یا خیر. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی این تماس را تکذیب نکرد. ستاد انتخاباتی ترامپ نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

نتانیاهو ماه گذشته میلادی (ژوئیه) در سفر به ایالات متحده با جو بایدن رئیس جمهور، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و ترامپ دیدار کرد.

ترامپ ماه گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت که اسرائیل باید هر چه زودتر به جنگ در غزه پایان دهد و اسرا را بازگرداند.

تماس ترامپ و نتانیاهو در حالی انجام شد که نشست دوحه امروز پنجشنبه به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار می‌شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در حماس از عدم حضور نمایندگان این جنبش در مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه خبر داد.

این منبع تاکید کرد که این جنبش به خواسته خود پایبند بوده و معتقد است که مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه به جای شروع مجدد، باید بر توافق قبلی که مورد بحث قرار گرفته بود متمرکز باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره