نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

منبع
تسنيم
بروزرسانی
حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

تسنیم/ هواپیماهای آمریکا و انگلیس در تجاوزی مشترک، استان الحدیده یمن را برای دومین بار طی یک هفته هدف قرار دادند.
رسانه‌های یمن پنجشنبه شب گزارش دادند که هواپیماهای آمریکا و انگلیس در تجاوزی مشترک، شهرستان الصلیف در استان الحدیده یمن را هدف قرار داده‌آند.

از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حمله و تجاوز هوایی که در حمایت و پشتیبانی از رژیم اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه است، خبری منتشر نشده است.

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس طی ماه‌های گذشته در حمایت از رژیم اسرائیل، حملاتی به برخی از مناطق یمن حملات هوایی مشترکی انجام داده‌ اند که اخیرا استان تعز و الحدیده در جنوب غربی و غرب یمن هدف این حملات قرار گرفته است که در اثر آن، تعدادی زخمی شد.


شورای امنیت سازمان ملل 21 دی ماه گذشته قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه یمن درباره حملات در دریای سرخ ، تصویب کرد. این قطعنامه با 11 رای موافق و چهار رأی ممتنع روسیه و چین و الجزایر تصویب شد.

این قطعنامه چراغ سبزی شد برای آمریکا و انگلیس تا به رژیم اسرائیل در برابر حملات و عملیات‌های تلافی‌جویانه یمن کمک کرده و به این کشور عربی حملات هوایی از دریا و پایگا‌ه‌های اطراف انجام دهد.

ارتش یمن بارها اعلام کرده فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی را با هدف توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه هدف قرار خواهد داد و هر کشوری که مانع از این کار شود، خود هدف حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن قرار خواهد گرفت. به همین دلیل، طی این مدت ده‌ها کشتی و منافع متعلق به صهیونیست‌ها و حامیان‌ آن‌ها هدف قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره