نماد آخرین خبر

افزایش اختلالات روانی در میان صهیونیست‌ها از ترس حمله ایران

منبع
تسنيم
بروزرسانی
افزایش اختلالات روانی در میان صهیونیست‌ها از ترس حمله ایران

تسنیم/ یک مرکز درمانی در فلسطین اشغالی خبر داد که از زمان اعلام ایران مبنی بر پاسخ قطعی به ترور شهید اسماعیل هنیه، موارد مراجعه به دلیل اضطراب، تنش روانی و اختلالات روانی دو برابر شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبسایت اسرائیلی آی 24 نیوز نوشت که بر اساس داده‌های بخش فوریت‌های پزشکی در بیمارستان رامبام، از زمانی که اسرائیل وارد دوره انتظار در خصوص حمله ایران شده است، موارد مراجعه به دلیل اضطراب، تنش روانی و فشار روانی به طرز قابل توجه (دو برابر) افزایش یافته است».

به گفته این مرکز پزشکی، موارد خودکشی، موارد روان پریشی و سوء مصرف مواد مخدر و الکل به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: «در حالی که شمال اسرائیل درانتظار اقدامات تلافی جویانه ایران و حزب الله است، تنش روانی که از دو هفته گذشته وجود داشته شروع به نشان دادن نشانه‌های خود کرده است».

دکتر «ایریت مارتیچ»، مدیر خدمات اورژانس روانپزشکی بیمارستان رامبام، به آی24 نیوز گفت: «اگر در روزهای عادی میانگین تعداد مراجعات در روز 12 تا 14 مورد باشد، این روزها 20 تا 25 مورد وجود دارد؛ تعداد زیادی از شکایات بر اساس اضطراب و استرس به ما می رسد، علاوه بر این، موارد خودکشی، روان پریشی، اضطراب و استرس پس از سانحه نیز در دو هفته اخیر افزایش یافته است. در مواردی نیز استفاده از مواد مخدر مختلف و الکل وجود دارد که علائم را افزایش می‌دهد و نیاز به معاینه پزشکی دارد».

به گفته دکتر «عوفر شمگر»، مدیر گروه روانپزشکی منطقه رامبام، در این مدت نه تنها تعداد مراجعات به اورژانس افزایش یافته، بلکه تعداد کسانی که از بخش اورژانس به بخش بستری منتقل می‌شوند نیز افزایش یافته است.

او گفت: «بیشتر کسانی که به دنبال درمان در بیمارستان هستند، به شکل رندوم و تصادفی از داخل جامعه می‌آیند، اخیراً موارد جدی‌تری وجود داشته است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان در بین افرادی که به اورژانس مراجعه می‌کنند، دارند».

عوفر شمگر افزود: «می‌توان گفت که در دو سه هفته اخیر جهش سه برابری یا بیشتر در تعداد این موارد وجود داشته است».

انتهای پیام/





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar