نماد آخرین خبر

ورود پوتین به باکو / علی اف از رییس جمهور روسیه استقبال کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ورود پوتین به باکو / علی اف از رییس جمهور روسیه استقبال کرد

ایرنا/ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای یک سفر رسمی وارد باکو شد و مورد استقبال الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان قرار گرفت.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس", الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و همسرش مهریبان علیوا در یک شام غیر رسمی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در محل اقامت خود در زوگلبا استقبال کردند.

علی اف به گرمی از همتای روس خود استقبال کرد و او را در آغوش گرفت. همسر رئیس جمهور آذربایجان به پوتین گفت: «خوشحالم که شما را می بینم.»

این دیدار در فضایی غیررسمی برگزار شد و دو رهبر در فضایی صمیمی با یکدیگر صحبت کردند.

کاخ زوگلبا، محل اقامت رسمی رهبر آذربایجان، در ۴۰ کیلومتری باکو و در ساحل دریای خزر واقع شده است.

انتظار می رود که گفتگوهای پوتین با الهام علی اف بر وضعیت کنونی و چشم اندازهای توسعه بیشتر روابط دوجانبه و همچنین موضوعات فوری بین المللی و منطقه ای متمرکز باشد.

مراسم رسمی و کاری قرار است دوشنبه ۱۹ اوت برگزار شود. به طور سنتی، پوتین تاج گلی بر مزار حیدر علی اف، رهبر ملی آذربایجان خواهد گذاشت. وی پس از بازدید از کوچه شهدا، یاد و خاطره جان باختگان استقلال آذربایجان را گرامی خواهد داشت.

سفر پوتین به آذربایجان که شریک نزدیک مسکو و ترکیه و همچنین تامین کننده بزرگ انرژی برای کشورهای غربی است، در میان حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه انجام می شود.

پیش از این، کرملین گفته بود که پوتین و علی اف همچنین درباره "مسئله حل و فصل (مناقشه) بین آذربایجان و ارمنستان نیز گفتگو خواهند کرد.

ارمنستان روسیه را به حمایت ناکافی در درگیری با آذربایجان بر سر قره باغ متهم کرده است.

ارمنستان به دنبال تعمیق روابط خود با کشورهای غربی به ویژه آمریکا بوده است که این امر باعث نارضایتی مسکو شده است.

آذربایجان یکی از تولیدکنندگان عمده گاز طبیعی است که بسیاری از کشورهای اروپایی برای جبران کاهش شدید واردات از روسیه پس از آغاز درگیری در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به آن مراجعه کردند.

آذربایجان همچنین میزبان کنفرانس آب و هوا موسوم به کاپ ۲۹ ( COP۲۹) در ماه نوامبر است.

آخرین سفر پوتین به آذربایجان در سپتامبر ۲۰۱۸ بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره