نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آغاز رزمایش‌های تابستانی کره‌ جنوبی و آمریکا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آغاز رزمایش‌های تابستانی کره‌ جنوبی و آمریکا

ایسنا/ نیروهای آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش گسترده‌ای را امروز (دوشنبه) با هدف تقویت قابلیت‌های نظامی ترکیبی خود به بهانه مقابله با کره‌شمالی که تحرکات آنها را تمرین تهاجم در نظر می‌گیرد، آغاز کرده‌اند.

این رزمایش تابستانی سالانه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره در حالی برگزار می‌شود که سرعت نمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی و رزمایش‌های ترکیبی آمریکا و کره‌جنوبی تشدید شده است.

این رزمایش ساعاتی پس از آن آغاز شد که وزارت خارجه کره‌شمالی با صدور بیانیه‌ای بار دیگر تاکید کرد که این رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول «مانورهای جنگی تحریک‌آمیز برای تجاوز» هستند.

به نقل از پایگاه خبری پالتیکو، در این بیانیه آمده است که بلندپروازی هسته‌ای کره‌شمالی قابل توجیه است و افزوده است که حفظ توازن قوا برای جلوگیری از جنگ با ذخیره‌سازی بیشترین بازدارندگی ضروری است.

ایالات متحده و کره‌جنوبی مانورهای مشترک خود را با «ماهیت دفاعی» توصیف می‌کنند و در سال‌های اخیر آموزش‌های خود را به بهانه مقابله با آنچه تهدیدات در حال تحول کره‌شمالی می‌نامند، گسترش و ارتقا داده‌اند.

مانورهای موسوم به «سپر آزادی اولچی» که به مدت ۱۱ روز تا ۲۹ اوت (هشتم شهریور) ادامه دارد، شامل رزمایش‌های شبیه‌سازی شده با کامپیوتر و بیش از ۴۰ نوع تمرین میدانی، از جمله مانورهایی با مهمات واقعی است.

آمریکا و کره‌جنوبی گفتند که برنامه امسال بر تقویت آمادگی آنها در برابر «تهدیدات» مختلف کره‌شمالی از جمله موشک، پارازیت جی.پی.اس و حملات سایبری متمرکز است و همچنین درس‌های آموخته شده از درگیری‌های مسلحانه اخیر را منعکس خواهد کرد.

حدود ۱۹ هزار سرباز کره‌جنوبی در این رزمایش حضور دارند که در ابتدا شامل رزمایش‌های تخلیه و دفاع مدنی است و از امروز تا پنجشنبه برگزار می‌شود و همچنین برنامه‌های مبتنی بر سناریوهای حمله هسته‌ای از سوی کره‌شمالی را در نظر دارد.

ارتش ایالات متحده تعداد سربازان آمریکایی شرکت‌کننده در این رزمایش را تایید نکرده یا نگفته که آیا آنها تجهیزات استراتژیک ایالات متحده را درگیر خواهند کرد یا خیر.

ایالات متحده در ماه‌های اخیر استقرار منطقه‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های دوربرد، زیردریایی‌ها و گروه‌های ضربتی ناو هواپیمابر را برای آموزش با نیروهای کره‌جنوبی و ژاپن افزایش داده است. این رزمایش‌ها ممکن است پاسخ کره‌شمالی را به همراه داشته باشد؛ کشوری که برنامه تسلیحاتی رو به رشد خود را در دستورکار دارد و برنامه هسته‌ای خود را در واکنش به لفاظی‌های واشنگتن و سئول دنبال می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره