نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بایدن: هنوز امکان توافق آتش بس وجود دارد

منبع
فارس
بروزرسانی
بایدن: هنوز امکان توافق آتش بس وجود دارد

فارس/ درحالیکه مذاکرات دو روزه آتش بسِ غزه در دوحه بدون هیچ نتیجه مشخصی به پایان رسید، رئیس جمهوری آمریکا گفته که هنوز امکان توافق وجود دارد.
 
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارات خود درباره توافق آتش بس غزه گفته ما تسلیم نخواهیم شد و توافق درباره غزه همچنان امکانپذیر است.این اظهارات بایدن در حالیست که پیش از این وی ابراز خوشبینی کرده بود که تا پایان هفته میلادی این توافق به سرانجام برسد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه یکشنبه تأکید کرد که با طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس در غزه، مخالف است؛ زیرا این طرح، کاملا با شروط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطابقت دارد.

حماس با بیان اینکه، این طرح، بر توقف کامل جنگ تاکید ندارد، افزود: با تلاش‌های میانجی‌های قطری و مصری و پیشنهادها برای دستیابی به توافق توقف تجاوز به ملت خود و عقد توافق تبادل اسرا، با مسئولیت‌پذیری کامل برخورد کردیم.

روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه دوحه پایتخت قطر میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه با حضور آمریکا، مصر و قطر بود، مذاکراتی که حماس در آن شرکت نکرد و اعلام کرد که به جای مذاکره جدید باید بر توافق قبلی متمرکز بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره