نماد آخرین خبر

توقف نادر کشتی‌های جنگی آلمانی در بندر توکیو

منبع
ايسنا
بروزرسانی
توقف نادر کشتی‌های جنگی آلمانی در بندر توکیو

ایسنا/ در اتفاقی نادر ۲ رزمناو نیروی دریایی ارتش آلمان بعد از شرکت در رزمایش بزرگ ۲ سالانه با متحدان غربی، در بندر توکیو توقف کردند.

۲ شناور متعلق به نیروی دریایی آلمان بعد از آنکه عازم شرکت در رزمایش چند ملیتی موسوم به «لبه اقیانوس آرام» (ریمپاک) شدند در اتفاقی نادر در بندر خلیج توکیوی ژاپن توقف کردند.

به نوشته خبرگزاری یونایتدپرس، این شناورها بخشی از قوایی بودند که آلمان در منطقه «هند-اقیانوس آرام» به منظور نشان دادن حمایت از کشورهای ژاپن، مالزی، کره جنوبی و هند مستقر ساخته است.

آلمان برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ به بهانه نگرانی از فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی در سری رزمایش‌های ۲ سالانه ریمپاک شرکت کرد.

ریمپاک به عنوان بزرگترین رزمایش دریایی جهان از جمله با شرکت استرالیا، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی و دیگر کشورها شناخته می‌شود و امسال حدود ۳۰ کشور و ۴۰ کشتی جنگی شامل ناوچه «بادن-وورتمبرگ» و کشتی پشتیبانی رزمی «فرانکفورت آم ماین» نیروی دریایی آلمان در این رزمایش شرکت کردند؛ رزمایشی که در منطقه هاوایی از ۲۷ ژوئن تا اول اوت برگزار شد.

«بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان ماه مه در مصاحبه‌ای گفته بود استقرار کشتی‌های نیروی دریایی آلمان در منطقه «هند-اقیانوس آرام» نشان می‌دهد که این منطقه چه اهمیت استراتژیکی برای آلمان و اتحادیه اروپا دارد. از سوی دیگر برلین به دنبال اتخاذ این رویکرد مجبور شده تا در ضمن نشان دادن پشتیبانی از متحدانش در منطقه هند-اقیانوسیه روابطش را با چین،‌ شریک تجاری خود، متوازن کند.

اواخر خرداد ماه بود که گزارش شد ژاپن یک ناوگروه نیروی دریایی خود را برای پیوستن به ۱۱ کشور حوزه هند-اقیانوس آرام و یک «قلمرو خارجی» شرکت کننده در رزمایش دریایی مشترک با آمریکا و سایر کشورها اعزام کرد.

روزنامه کیودو نیوز نوشت، در این ماموریت سالانه که تا ۲۸ اکتبر ادامه خواهد داشت، ناوگان نیروی دریایی دفاع شخصی ژاپن برای نخستین بار در بنادر کشورهای جزیره‌ای جزایر سلیمان، تونگا و فیجی توقف و در ضمن این ماموریت در رزمایش «لبه اقیانوس آرام» (ریمپاک) شرکت می‌کند. ناو هلیکوپتربر «ایزومو» ارتش ژاپن در کنار دو ناوشکن دیگر، یک زیردریایی، هواپیماهای گشتی و دیگر ادوات در این رزمایش شرکت کردند.

علاوه بر «کالدونیای جدید» که مجمع‌الجزایری تحت مالکیت فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی است، ۱۱ کشور دیگر از جمله آمریکا، هند، استرالیا، جزایر سلیمان، تونگا، پاپوآ گینه نو، وانواتو، فیجی، ویتنام و فیلیپین برای میزبانی از این ادوات نیروی دریایی ژاپن در نظر گرفته شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره