نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

افراطی ترین وزیر صهیونیست خواستار جنگ با حزب الله شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افراطی ترین وزیر صهیونیست خواستار جنگ با حزب الله شد

ایرنا/ افراطی ترین وزیر کابینه رژیم صهیونیستی خواستار جنگ این رژیم با حزب الله لبنان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری های فلسطینی، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید با پاسخ واضح و آشکار علیه حزب الله اعلام جنگ کند.

بن گویر افزود: هیچ گونه مذاکره یا سازشی با حزب الله مفید نخواهد بود.

این در حالی است که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به معترضان به ادامه جنگ در غزه اعلام کرده که خواستار برکناری وزرای تندرو از کابینه است.

این درخواست پس از آن صورت گرفته است که خانواده‌های اسرای صهیونیست، به ممانعت وزرای تندرو از توافق آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا با جنبش حماس اعتراض کردند.

پیشتر «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزیران تندرو کابینه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرده بودند که در صورت موافقت با توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا، از کابینه ائتلافی وی خارج شده و آن را سرنگون خواهند کرد.

مذاکرات آتش‌بس غزه که روز پنج‌شنبه در دوحه قطر آغاز شد، روز جمعه پایان یافت. در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

براساس این بیانیه، مقامات بلند پایه سه کشور، اواخر هفته جاری در شهر «قاهره» پایتخت مصر، به منظور دستیابی به توافقی براساس شروطی که امروز مطرح شده، نشستی را برگزار می کنند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای پیگیری روند مذاکرات و گفتگو با طرف‌های مختلف و تأثیرگذار بر آن در منطقه به سر می‌برد و علاوه بر سرزمین‌های اشغالی از مصر و قطر دیدار کرده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

از سوی دیگر، حملات مداوم حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی در دفاع از مقاومت غزه، باعث تحمیل هزینه‌های سنگینی بر این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و صنعتی شده است و اکثر شهرک‎ها و کارخانه‌های رژیم صهیونیستی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی و به ویژه در بخش کشاورزی تعطیل شده و از کار افتاده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره