نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه از خنثی‌سازی حمله اوکراین به «بریانسک» خبر داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روسیه از خنثی‌سازی حمله اوکراین به «بریانسک» خبر داد

ایسنا/ فرماندار منطقه «بریانسک» گفت، نیروهای مرزبانی و ارتش روسیه از ورود تیم شناسایی اوکراینی به این منطقه مرزی در قلمروی فدراسیون روسیه جلوگیری کردند و تقلای آنها ناکام مانده است.

«الکساندر بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک امروز (پنجشنبه) گفت نیروهای روسیه حمله فرا مرزی نیروهای کی‌یف به منطقه بریانسک را دفع کردند.

بریانسک دقیقا در غرب منطقه کورسک روسیه قرار دارد که بخشی از آن پس از تهاجم اوایل ماه جاری تحت کنترل ارتش اوکراین باقی مانده است.

به گفته بوگوماز، حمله اوکراین چهارشنبه توسط گارد مرزی و نیروهای متعارف روسیه خنثی شد. این مقام مسوول با بیان اینکه دشمن مورد هدف قرار گرفت، گفت: «وضعیت با ثبات و تحت کنترل است.»

در حالی که وزارت دفاع روسیه در این مورد اظهار نظری نکرده است، کانال خبری تلگرام «مش» گزارش داد که اوکراینی‌ها تلاش کرده‌اند در نزدیکی روستای «زابراما» در ۳۰ کیلومتری مرز روسیه با بلاروس نفوذ کنند.

این پایگاه نوشت که بیش از ۲۰۰ سرباز در این حمله شرکت کردند، اما پس از تحمل «تلفات جدی» دوباره عقب‌نشینی کردند. در همین حال، تحلیلگر نظامی روسی به نام «دوا مایورا» گزارش داد که حداقل ۲۰ نظامی اوکراینی در این حمله شرکت داشتند.

واحدهای زرهی اوکراینی در بزرگ‌ترین تهاجم مرزی خود تا به امروز، در ۶ اوت به منطقه کورسک حمله کردند و چندین روستا و شهر «سودژا» را تصرف کردند.

به گزارش راشا تودی، کی‌یف می‌گوید قصد دارد یک «منطقه حائل» در خاک روسیه ایجاد کند. روسیه با تخلیه غیرنظامیان از مناطق آسیب‌دیده و استقرار نیروهای اضافی در کورسک و همچنین حمله به اهداف در منطقه «سومی» اوکراین، که به‌عنوان محل اجرای تهاجم مورد استفاده قرار گرفت، پاسخ داد.

به گفته مقامات روسی، دست‌کم ۳۱ غیرنظامی در کورسک کشته و ۱۴۳ نفر زخمی شده‌اند. وزارت دفاع روسیه تخمین می‌زند که حدود ۴۴۰۰ سرباز اوکراینی در جریان این عملیات کشته یا زخمی شده باشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره