نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اسحاق برک: با ادامه جنگ اسرائیل ظرف یک سال نابود می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اسحاق برک: با ادامه جنگ اسرائیل ظرف یک سال نابود می‌شود

تسنیم/ یک ژنرال صهیونیست با اشاره به اینکه وزیر جنگ این رژیم هم متوجه شده در صورت آغاز جنگ منطقه‌ای، چه خطر بزرگی اسرائیل را تهدید می‌کند، گفت: در صورت ادامه جنگ فرسایشی با حماس و حزب‌الله، اسرائیل ظرف یک سال نابود می‌شود.


«اسحاق برک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این رژیم که بارها درباره پیامدهای ویرانگر ادامه جنگ فرسایشی غزه برای اسرائیلی‌ها هشدار داده است، در مقاله‌ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، اعلام کرد که اگر جنگ فرسایشی اسرائیل با حماس و حزب الله همچنان ادامه پیدا کند، اسرائیل ظرف یک سال از بین خواهد رفت.

این ژنرال صهیونیستی با هجمه تند علیه ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که «یوآو گالانت» (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) متوجه حقیقت شده و می‌داند که اگر به دلیل عدم رسیدن به توافق درباره غزه و آتش بس در این باریکه، کار به جنگ منطقه‌ای بکشد، اسرائیل به شدت در خطر خواهد بود.

وی افزود: از نظر من گالانت فهمیده که جنگ اسرائیل هدف خود را از دست داده و ما در حال غرق شدن در باتلاق غزه هستیم و بدون هیچ فرصتی برای رسیدن به هدف اصلی خود در جنگ که نابودی حماس است، همچنان نظامیان خود را در میدان از دست می‌دهیم.

اسحاق برک تصریح کرد: همه مسیرهایی که نهادهای سیاسی و نظامی اسرائیل پیش گرفته‌اند، اسرائیل را به سمت پرتگاه می‌برد. در حال حاضر تنها چیزی که شاید بتواند اسرائیل را از این خطر و مارپیچ موجودیتی نجات دهد، برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و شرکای افراطی وی از عرصه قدرت است، در غیر این صورت به زودی به نقطه‌ای بی بازگشت خواهیم رسید.

این ژنرال صهیونیست همچنین در صحبت‌های جداگانه طی مصاحبه با شبکه اسرائیلی کان اظهار داشت: اسرائیل به میزان قابل توجهی در نبردهای غزه شکست خورده و اکنون اگر وارد جنگ علیه حزب الله شود، با یک شکست راهبردی بزرگ مواجه خواهد بود. صحبت‌های مقامات اسرائیلی درباره ادامه جنگ تا نابودی حماس و یا تضعیف این جنبش، آن هم در شرایطی که اسرائیل خسارت‌های بزرگی در غزه متحمل شده، شعاری بیش نیست.

اسحاق برک افزود: نیروهای حماس در شهر تونل‌ها در غزه حضور دارند و توانستند خود را بازسازی کنند و در حال حاضر، این جنبش ده‌ها هزار نیرو در اختیار دارد. همچنین کشته شدگان حماس بسیار کمتر از چیزی است که سخنگوی ارتش اسرائیل گفت.

وی با تکذیب اظهارات «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره روند جنگ در غزه تاکید کرد: هاگاری کاملاً دروغ می‌گوید و نیروهای ارتش اسرائیل، آنگونه که او می‌گوید در میدان با نیروهای حماس نمی‌جنگند. ارتش نه تنها در غزه به هیچ گونه پیروزی نرسیده، بلکه شکست خورده است. نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل از خدمت فراری هستند و می‌گویند که نمی‌خواهند در جنگ غزه شرکت کنند؛ زیرا می‌دانند پیروزی در این جنگ امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل مطالبات زیادی برای توقف جنگ وجود دارد، زیرا ما فقط کشته می‌شویم.

این ژنرال صهیونیست در ادامه به تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی با حزب الله پرداخته و گفت: هرگونه ورود ارتش اسرائیل به تقابل زمینی، دریایی و یا هوایی با حزب الله به معنای آغاز یک جنگ منطقه‌ای خواهد بود. در این جنگ جبهه‌های مختلف علیه اسرائیل وارد عمل می‌شوند و به شکل روزانه موشک‌ها و پهپادها ، اسرائیل (فلسطین اشغالی) را هدف قرار خواهند داد.

برک هشدار داد که اگر ارتش اسرائیل از راه زمینی وارد لبنان شود، به زودی دچار فرسایش خواهد شد و هیچ گونه امکانات لجستیکی به این منظور ندارد. در این جنگ، همه اسرائیل با مراکز جمعیتی و زیرساخت‌های برق و آب خود زیر آتش خواهد رفت.


بیشتر بخوانید

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره