نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

واشنگتن‌پست: دستیاران بایدن ناتوانی او را پنهان کردند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واشنگتن‌پست: دستیاران بایدن ناتوانی او را پنهان کردند

ایسنا/ هیئت تحریریه واشنگتن‌پست دستیاران و کارمندان بایدن را به پنهان کردن ناتوانی او متهم کرد.

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله‌ای ضمن تقدیر از «تصمیم عمیقاً فداکارانه» بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی و اجازه دادن به دموکرات‌ها برای انتخاب کامالا هریس به جای او نوشت: با نگاهی به گذشته، بایدن اصلا نباید به دنبال انتخاب مجدد می‌بود. مناظره ۲۷ ژوئن به گفته خود بایدن فراتر از یک شب بد بود.

در این سرمقاله آمده است: این پیرمرد ۸۱ ساله برای مدت طولانی نشانه‌هایی از لغزش را نشان داده بود، اما حلقه درونی او تلاش می کرد تا افول او را پنهان کند.

به نوشته این روزنامه، اگر بایدن پس از "نمایش شگفت انگیز و خوب" دموکرات ها در رقابت‌های میان دوره ۲۰۲۲  تسلیم می شد، وضعیت ایالات متحده بسیار بهتر بود. اگر او در رقابت باقی می‌ماند، «یک بایدن ضعیف، در راس یک حزب ناامید، احتمالاً در نوامبر شکست می‌خورد».

به نوشته واشنگتن‌پست، بایدن به دلیل تسلیم قدرت و فرصت دادن به نسل جدیدی از رهبران، «البته از طریق دسیسه های درون حزبی و نه از طریق صندوق رأی، شایسته تقدیر است».

این نشریه خاطرنشان کرده است، شاید بایدن از رقابت خارج شده باشد، اما او تا ژانویه رئیس‌جمهور باقی می ماند، و برنامه دموکرات‌ها همچنان وعده "دومین دوره بایدن" را می‌دهد.

بایدن که مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده در مراسم تحلیف بود، قبلاً در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با اتهامات پیری و زوال عقل روبرو بود. زوال جسمی و شناختی او در زمان ریاست جمهوری افزایش یافت، اما توسط کارکنان کاخ سفید - و بیشتر رسانه‌های قدیمی - به عنوان بقایای لکنت دوران کودکی تعبیر شد.

او اواسط ماه ژوئیه، در حساب شخصی ایکس (توئیتر سابق) خروجش از رقابت های ریاست جمهوری را اعلام و هریس را به عنوان جایگزین تایید کرد. منابع خودی، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، از دموکرات‌های کالیفرنیا را مسئول این چرخش وقایع دانسته‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در اوایل ماه اوت به فاکس نیوز گفت: «آنها علیه رئیس جمهور ایالات متحده کودتا کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar