نماد آخرین خبر

دولت اندونزی از طرح تغییر قانون انتخابات عقب‌نشینی کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/  در پی اعتراضات گسترده در اندونزی، دولت این کشور از طرح خود برای تغییر قانون انتخابات عقب‌نشینی کرد. 

همزمان با تظاهرات گسترده در مقابل مجلس اندونزی و حضور نیروهای امنیتی در جهت متفرق کردن معترضین با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش، معاون رئیس مجلس این کشور روز پنجشنبه گفت که مجلس قانونگذاری اندونزی در طول زمامداری دولت فعلی، قوانین انتخابات را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش شبکه خبری آمریکایی «سی ان ان»، «سوفمی داسکو احمد» به خبرگزاری «رویترز» گفت که مذاکرات پیرامون تغییر قوانین انتخابات در دوره بعدی مجلس ادامه خواهد داشت و در انتخابات پیش‌روی این کشور و پیش از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری «جوکو ویدودو»، رئیس جمهور وقت این کشور در ماه مهر، تغییری اعمال نخواهد شد.

طبق تصاویر منتشر شده در شبکه‌های مجازی و شبکه‌های تصویری تلویزیون، سراسر اندونزی با اعتراضات گسترده علیه طرح مجلس برای تغییر قوانین انتخاباتی این کشور روبرو شده است. در بسیاری از تصاویر، به آتش کشیده شدن دروازه‌های مجلس توسط معترضان و اغتشاشگران و ورود نیروهای امنیتی برای متفرق کردن جمعیت معترض مشاهده شده می‌شود.

متحدان رئیس جمهور کنونی اندونزی در مجلس این کشور، به‌دنبال لغو حکم دادگاهی برای جلوگیری از حضور یک منتقد سرسخت دولت ویدودو در رقابت‌ها برای سمت مهم فرماندار جاکارتا بودند.  

این اقدام همچنین راه را برای کوچکترین پسر رئیس جمهور اندوزی برای انتخابات ریاست جمهوری هموار می کرد.

جوکو ویدودو،  دو دوره بعنوان رئیس جمهور اندونزی خدمت کرده است، در ۲۰ اکتبر توسط «پرابوو سوبیانتو»، رئیس جمهور منتخب و «جبران راکابومینگ راکا»، پسر ارشد خود، جایگزین خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره