نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

شهر موشکی عماد-۴؛پیام بازدارندگی حزب‌الله با چاشنی جنگ روانی

منبع
تسنيم
بروزرسانی

تسنیم/ رونمایی حزب الله از شهر موشکی عماد ۴ علاوه بر جنبه جنگ روانی برای شهرک نشین های صهیونیست و پیام بازدارندگی برای فرماندهان نظامی اسرائیلی، ادعای صهیونیست ها درباره وجود انبار تسلیحات در منازل و زیرساختهای غیرنظامی بی اعتبار کرد.

حزب الله لبنان در راستای ارسال پیام بازدارندگی با چاشنی جنگ روانی از  تاسیسات موشکی زیر زمینی رونمایی کرد که از یک سو باعث وحشت فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی  شد و از سوی دیگر روحیه حامیان مقاومت شد. 

انتشار تصاویر کامیون‌های حامل لانچرهای موشک مقاومت اسلامی لبنان در تونل‌های عریض و طویل حامل پیام‌های نظامی و سیاسی و مانعی برابر هرگونه ماجراجویی نظامی جدید و سیاست موسوم به ضربه پیش دستانه صهیونیست‌هاست. 

رسانه‌های اسرائیلی در راستای جنگ روانی علیه مقاومت همزمان با ادامه مذاکرات اسرائیل و حماس در دوحه از گزینه حمله پیش دستانه ارتش اسرائیل به مقاومت اسلامی لبنان به عنوان یک اهرم فشار استفاده می کردند، اما انتشار تصاویر عماد-4 این پیام را به تل آویو منتقل کرد که مقاومت برای همه سناریوها آماده است. 

«عمر معربونی»، کارشناس نظامی لبنانی به خبرنگار تسنیم در بیروت گفت:  هدف اصلی این ویدئو به مانند کلیپ‌هایی که پیش از این توسط مقاومت منتشر شده، ارسال پیام بازدارندگی به اسرائیل و جلوگیری از سر زدن هرگونه حماقتی از سوی این رژیم است. این تصاویر در برهه زمانی مناسب و همزمان با مذاکرات در قطر و پاسخ احتمالی ایران و حزب الله به ترور رهبران مقاومت منتشر شد که نشانه آمادگی حزب الله برای هرگونه نبرد احتمالی است.

حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب الله لبنان ,

همزمان با تشدید نگرانی میان فرماندهان نظامی اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست، انتشار فیلم عماد 4 در میان افکار عمومی لبنانی نیز روحیه بخش بود. در همین زمینه یک شهروند ساکن جنوب لبنان به خبرنگار تسنیم گفت:  مقاومت در ضمیر اهالی جنوب وجود دارد. حزب الله می‌تواند مقابل اسرائیلی‌ها بازدارندگی ایجاد کند و مانع از تجاوز اسرائیل به لبنان شود.

حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب الله لبنان ,

نکته مهم دیگر در مورد رونمایی از تاسیسات نظامی زیرزمینی «عماد-4» این بود که صحت ادعاهای مکرر صهیونیست ها درباره وجود انبار تسلیحات حزب الله در منازل و زیرساختهای غیرنظامی را زیر سوال برد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره