نماد آخرین خبر

اولمرت: مذاکرات شکست می‌خورد، نتانیاهو خواهان جنگ گسترده است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اولمرت: مذاکرات شکست می‌خورد، نتانیاهو خواهان جنگ گسترده است

تسنیم/ نخست‌وزیر اسبق رژیم اسرائیل در سخنانی گفت که نتانیاهو اهمیتی به توافق و آزادی اسرا نمی‌دهد و اسرائیل را به سمت جنگ فراگیر می‌کشاند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایهود اولمرت، نخست وزیر  اسبق رژیم اسرائیل در سخنانی گفت که بنیامین نتانیاهو توجهی به آزادی اسرا ندارد و مذاکرات سرانجام شکست خواهد خورد.

به نوشته الجزیره او افزود: «اسرائیل به سرعت به سمت یک جنگ فراگیر می‌رود و این چیزی است که نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ می‌خواهند».

انتقاد اولمرت از نتانیاهو به دلیل سنگ اندازی در مسیر توافق در حالی است که شبکه 12 اسرائیل گزارش داد نتانیاهو به مقامات این رژیم گفته است که مانع امتیازدهی تیم مذاکره کننده خواهد شد.

بنابراین گزارش، نتانیاهو به مقامات اسرائیلی گفته است: «تیم مذاکره کننده به دنبال امتیازدهی است، اما من به منافع اسرائیل متعهد هستم، من به تنهایی مقابل تیم مذاکره کننده و مقامات امنیتی ایستاده‌ام و هرگز مسائلی که امنیت اسرائیل را با خطر مواجه کند را نمی‌پذیرم».

روز گذشته نیز یک منبع اسرائیلی در تیم مذاکره کننده این رژیم که نام او فاش نشده است، اعلام کرد: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق می‌شود و اگر مذاکرات شکست بخورد، مسئولیت آن بر عهده وی است.

 این منبع صهیونیستی افزود: نتانیاهو به دنبال تحمیل خواسته‌های جدید در مذاکرات است که مانع پیشرفت مذاکرات می‌شود؛ زیرا وی بر لزوم ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (صلاح الدین) در مرز میان غزه و مصر و همچنین محور نتساریم که نوار غزه را به دو قسمت تقسیم می‌کند، اصرار دارد.

اما از سوی دیگر روزنامه معاریو گزارش داد که سران رژیم اشغالگر انتظار دارند که حزب‌الله لبنان با شکست مذاکرات آتش‌بس، هفته آینده پاسخ نظامی خود را در واکنش به ترور «فؤاد علی شُکر» فرمانده بلندپایه خود آغاز کند.

انتهای پیام/





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar