نماد آخرین خبر

بایدن بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بایدن بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

ایسنا/ مقام‌های مطلع گفتند، بایدن با زلنسکی در مورد تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ صحبت کرده و بسته جدید کمک نظامی را پیش از روز استقلال اوکراین که امروز (شنبه) برگزار می‌شود، اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بر حمایت مجدد واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد و آن را «تزلزل‌ناپذیر» خواند.

همچنین «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بعد از گفت‌وگو با «رستم امروف» همتای اوکراینی خود، در رسانه‌های اجتماعی خبر کمک ۱۲۵ میلیون دلاری نظامی به کی‌یف را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه کاخ سفید، این بسته کمکی نظامی جدید برای اوکراین شامل موشک‌های دفاع هوایی، تجهیزات رهگیری و رصد پهپاد، موشک‌های ضد زره و مهمات می‌شود.

زلنسکی نیز در بیانیه‌ای پس از اعلام این خبر گفت: «اوکراین به‌شدت به تامین تسلیحات از بسته‌های اعلام شده، به‌ویژه سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر برای حفاظت قابل اعتماد از شهرها، جوامع و زیرساخت‌های حیاتی نیاز دارد.»

پس از آنکه روسیه، شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ به کنترل خود درآورد و در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، از آن زمان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی کرده و در عین حال تحریم‌هایی را علیه مسکو به علت جنگ اعمال کرده است.

واشنگتن از ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

این جنگ در ۶ اوت سال جاری میلادی هم‌زمان با اعزام هزاران سرباز اوکراینی به منطقه «کورسک» روسیه تشدید شده است.

روز جمعه همچنین آمریکا علیه بیش از ۴۰۰ شرکت و شخص به دلیل حمایت از روسیه در جنگ علیه اوکراین تحریم وضع کرده که یکسری کمپانی‌های چینی نیز در میان این شرکت‌ها هستند. آمریکا مدعی است که این شرکت‌ها و اشخاص به مسکو در دور زدن تحریم‌ها و ساخت تسلیحات کمک می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره