نماد آخرین خبر

واکنش ترامپ به اعتراف جدید مالک فیس‌بوک: در انتخابات تقلب شده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش ترامپ به اعتراف جدید مالک فیس‌بوک: در انتخابات تقلب شده است

ایرنا/  پس از اعتراف «مارک زاکربرگ» مدیر عامل متا و فیس‌بوک به فشار جو بایدن رئیس جمهور و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به او، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات امسال ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور را تکرار  کرد.

به گزارش ایرنا، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا اعتراف کرده است که فیس بوک توسط دولت بایدن هریس در دوران کرونا تحت فشار قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ، ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را احیا کرد و این افشاگری را امری خواند که «همه منتظر آن بودند».

زاکربرگ بیش از یک سال پس از ارائه هزاران سند برای تحقیق در مورد تعدیل محتوا در رسانه های خود، طی نامه‌ای به جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان این موضوع را پذیرفت.

او فاش کرد که مقامات ارشد دولت بایدن و کاخ سفید ماه ها تیم های فیس بوک را تحت فشار قرار دادند تا برخی از محتوای مربوط به کرونا از جمله طنز و محتوای مربوط به لپ تاپ «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را سانسور کنند.

ترامپ در واکنش به اعترافات اخیر بنیان‌گذار متا در پستی در صفحه ایکس خود نوشت: «زاکربرگ پذیرفته است که توسط کاخ سفید برای سرکوب‌کردن محتواهای مربوط به داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن (و حتی موارد بیشتری) تحت‌فشار قرار گرفته بوده است. به‌عبارت‌دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تقلب شده است».

ترامپ همچنین فاکس نیوز، نیویورک پست، «لورل لی» نماینده کنگره آمریکا و کمیته قضایی مجلس نمایندگان را خطاب قرار داد و از آن‌ها برای واکنش و بررسی بیشتر دعوت کرده است.

ریاست کمیته قضایی مجلس نمایندگان با «جردن» جمهوری‌خواه هم حزبی ترامپ است و از سوی دیگر لورل لی نیز بارها با حضور در برنامه‌های شبکه فاکس مدعی شده است که بایدن و پسرش در روند انتخابات ۲۰۲۰ دخالت کرده‌اند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا نیز از حامیان و طرفداراان ترامپ به شمار می‌رود.

«رابرت اف. کندی جونیور» نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ که به نفع ترامپ از ادامه این رقابت کناره‌گیری کرده است، به سانسور محتواها توسط زاکربرگ واکنش نشان داد و به کنایه گفت: «به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ هم به صفوف نظریه‌پردازان توطئه احمقانه‌ای پیوسته است که ادعا می‌کنند دولت بایدن فیس‌بوک را تحت‌فشار قرار داده است تا مخالفان را در طول دوره کووید، سانسور کند».

زاکربرگ در نامه خود آورده است که از هیچ یک از نامزدهای کنونی انتخابات طرفدااری نمی‌کند و اقدامی را به نفع هیچ یک از طرفین انجام نخواهد داد؛ اما انتشار این نامه‌ در آستانه انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ ، شرایط را برای ترامپ هموارتر کرده است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به نامه اخیر مالک فیس‌بوک اعلام کرده است که در مقابله با همه‌گیری کشنده کرونا، دولت، مشوق اقدامات مسئولانه برای محافظت از سلامت عمومی و امنیتی بوده است.

او تصریح کرد:«موضع ما در قبال شبکه‌های اجتماعی همیشه واضح و ثابت بوده است. ما معتقدیم شرکت‌های فناوری و سایر بازیگران بخش خصوصی باید در عین تصمیم‌گیری مستقل در مورد اطلاعاتی که ارائه می‌دهند؛ تأثیر رفتارهایشان بر مردم آمریکا را در نظر بگیرند».

این در حالی است که فیس‌بوک در مورد این نامه، اظهارنظر جدیدی نکرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره