نماد آخرین خبر

انتقاد پاپ از نحوه برخورد کشورهای اروپایی با مهاجران

منبع
فارس
بروزرسانی
انتقاد پاپ از نحوه برخورد کشورهای اروپایی با مهاجران

فارس/ پاپ فرانسیس عدم حمایت و کمک به مهاجرانی را که سعی دارند از راه‌های غیرقانونوی وارد کشورهای دیگری شوند را گناهی بزرگ عنوان کرد.
 
رهبر مسیحیان کاتولیک، پاپ فرانسیس در اظهاراتی که به تازگی مطرح کرده است، نحوه رفتار با آن گروه از مهاجرانی را که از طریق دریای مدیترانه برای ورود به اروپا اقدام می‌کنند، شدیدا محکوم کرده و مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش میدل‌ایست مانیتور، پاپ فرانسیس کمک نکردن به کشتی مهاجران را گناهی بزرگ دانسته و به شدت آن را نقد کرده است.

اظهارات وی زمانی مطرح شد که وی در سخنرانی عمومی هفتگی خود در میدان سنت پیتر ایتالیا در میان افرادی که در آنجا حاضر شده بودند عنوان کرد: برخی از افراد تلاش می‌کنند تا به طور سیستماتیک و با هر وسیله‌ای که دارند برای رد مهاجران اقدامی انجام دهند.

قطعا اگر این کار با وجدان و مسوولیت انجام شود، گناهی کبیره محسوب خواهد شد. اظهارات پاپ در حالی مطرح می‌شود که گارد مدنی اسپانیا پس از انتشار ویدئویی که در آن تلاش می‌کند مانع از ورود یکی از قایق‌های مربوط به مهاجرانی شود که سعی کرده‌اند از طریق مراکش و به صورت غیرقانونی وارد این کشور شوند، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت.

در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد. طی سال‌های اخیر، کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود به برخی از کشورهای دیگر مانند مصر، تونس، ترکیه را افزایش داده‌اند تا آنها را توشیق کنند که مانع از ورود مهاجران به خاک اروپا شوند.

اقدامی که از سوی گروه‌های حقوق بشری به شدت محکوم شده است. این گروه‌ها عنوان کرده‌اند که چنین اقداماتی مهاجران را بیشتر در معرض خطر قرار داده و عدم حمایت از آنها، موجب فرستادنشان به مناطقی می‌شود که از سوی قاچاقچیان و برخی از مقامات دولتی مورد سواستفاده قرار می‌گیرند و جانشان در خطر است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره