نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

واکنش حماس به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش حماس به اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

ایسنا/ جنبش حماس خواهان محاکمه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و دیگر جنایتکاران این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی شد.

به گزارش ایسنا، «عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی حماس در واکنش به اظهارات «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که خواهان برخورد با کرانه باختری مثل نوار غزه شده بود، گفت: این درخواست کاتس یک درخواست فاشیستی برای گسترش دامنه ویرانی، نسل کشی و پاکسازی نژادی شهروندان فلسطینی و نشان دهنده پافشاری صهیونیست‌ها در نقض قوانین بین‌المللی و بیان آشکار مصونیت رهبران تروریستی اسرائیل از پاسخگویی و مجازات به خاطر جنایات‌هایشان علیه بشریت است.

طبق گزارش سما، وی گفت: جامعه بین‌الملل و سازمان ملل باید فورا برای پایان دادن به حمایت دولت آمریکا از جنایتکاران جنگی اسرائیل تلاش کنند و اقداماتی را برای محاکمه کاتس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دار و دسته این دولت افراطی و رهبران ارتش تروریستی آن در دادگاه کیفری بین‌المللی به خاطر جنایات تروریستی آن‌ها و ​​نسل کشی علیه مردم بی دفاع فلسطین اتخاذ کنند.

از سوی دیگر دولت فلسطین نسبت به درخواست‌های خطرناک وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری مثل نوار غزه هشدار داد.

پیش از این «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ما باید با تهدیدات در کرانه باختری مانند غزه برخورد کرده و تخلیه موقت ساکنان آن را اجرایی کنیم، زیرا این جنگ بر سر همه چیز است.»

یسرائیل کاتس همچنین اظهار کرد باید به صورت موقت فلسطینی‌ها از کرانه باختری تخلیه شوند.

پیشتر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه اردوگاه آوارگان «جنین» در کرانه باختری شده بود و گفت رژیم صهیونیستی باید با این اردوگاه رفتاری مشابه با رفتار خود با غزه داشته باشد.

او اردوگاه‌های پناهندگان را «کانون شرارت» توصیف کرد و مدعی شد این اردوگاه‌ها نه در کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین، بلکه تحت کنترل ایران هستند. کاتس گفت: «اردوگاه پناهجویان جنین باید تخلیه شود و باید همان کاری را با آن کرد که با غزه کردیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه نیروهای مقاومت فلسطین در جنین و طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی آغاز کرد که در نتیجه آن ۱۱ فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در ارتش این رژیم مدعی شدند که «عملیات نظامی فعلی در کرانه باختری بزرگترین عملیات ۲۲ سال گذشته است و هزاران سرباز برای اجرای این عملیات انتخاب شدند و پیش‌بینی می‌شود چند روز ادامه یابد».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره