نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سیا: سرنوشت آتش‌بس غزه در دست السنوار است

منبع
العالم
بروزرسانی
سیا: سرنوشت آتش‌بس غزه در دست السنوار است

العالم/ معاون آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) امروز گفت که سرنوشت توافق‌نامه آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس سوالی است که تا حد زیادی رئیس این جنبش باید پاسخ آن را بدهد.
 
"دیوید کوهن" معاون سیا، امروز در نشست اطلاعات و امنیت ملی در واشنگتن، با انداختن توپ در زمین حماس و با اشاره به "یحیی السنوار" رهبر جدید حماس گفت که توافق آتش‌بس غزه یک سوالی است که رهبر حماس به آن پاسخ خواهد داد.

او همچنین ادعا کرد که اسرائیلی‌ها در مذاکرات از خود جدیت نشان داده‌اند.

گفتنی است که یکشنبه گذشته، دور جدید مذاکرات در قاهره بدون دستیابی به پیشرفتی به پایان رسید و یک مقام ارشد اسرائیلی با اشاره به این‌که روند مذاکرات مثبت بوده، تاکید کرد که "اختلافات همچنان پابرجاست".

اختلاف اصلی در مذاکرات جاری، تاکید حضور اسرائیل بر محور فیلادلفیا (صلاح الدین) است که شامل نوار باریکی به طول 14.5 کیلومتر در امتداد مرزهای جنوبی نوار غزه با مصر می‌شود.

یک منبع مصری گفت که میانجیرگان چند جایگزین برای حضور نیروهای اسرائیلی در گذرگاه‌های فیلادلفیا و نتساریم ارائه کردند اما طرفین حاضر به پذیرش آن نشدند.

به گفته منابع آگاه، اسرائیل همچنین ملاحظاتی درباره اسرای فلسطینی که حماس خواستار آزادی آنها است دارد و می‌گوید که این اسرا در صورت آزادی، باید غزه را نیز ترک کنند.

حماس می‌گوید که علاوه بر این، اسرائیل تعهد خود مبنی بر خروج نیروهایش از محور فیلادلفیا را زیر پا گذاشته و شرایط جدید دیگری از جمله تفتیش آوارگان فلسطینی در هنگام بازگشت به شمال نوار غزه در صورت آتش‌بس طرح کرده است.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره