نماد آخرین خبر

ابراز نگرانی عمیق سازمان ملل از تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری

منبع
مهر
بروزرسانی
ابراز نگرانی عمیق سازمان ملل از تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری

مهر/ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی نگرانی عمیق این سازمان را از تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد که از وخامت وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی، «به شدت نگران» است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی نگرانی عمیق این سازمان را از تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری ابراز کرد.

این مقام سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که ما عمیقاً نگران تشدید خشونت و تشدید تنش در کرانه باختری اشغالی از جمله حوادث چند روز گذشته هستیم.‌

دوجاریک بر ضرورت یافتن راه حل‌های سیاسی جدید برای از بین بردن خشونت در کرانه باختری تاکید کرد.

سخنگوی آنتونیو گوترش در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: از زمان آغاز جنگ غزه، شاهد نقض حقوق بشر در غزه هستیم.

وی با هشدار به اقدامات تحریک آمیز مقامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی اعلام کرد که اقدامات کنونی در شهر قدس اشغالی (تلاش برای یهودی سازی شهر قدس و اماکن مقدس آن به ویژه مسجد الاقصی) شرایط در این شهر را به حد انفجار خواهد رساند.

پیشتر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است در اظهاراتی گفته بود که سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar