نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ: تسلیحات اتمی بزرگترین تهدید برای جهان است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترامپ: تسلیحات اتمی بزرگترین تهدید برای جهان است

ایسنا/ ترامپ در جریان سخنرانی در ویسکانسین گفت، بزرگترین چالش برای آمریکا و جامعه بین الملل، جلوگیری از یک جنگ هسته‌ای در آینده ای نزدیک است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور گفت: «به عقیده من، بزرگترین مشکل برای کشور ما و همچنین برای جهان، تسلیحات هسته‌ای هستند.»

وی خاطرنشان کرد: «این تسلیحات، نیرویی ویرانگر هستند و چیزی هستند که کسی تا به حال ندیده است. ما باید مطمئن شویم که هرگز از چنین تسلیحاتی استفاده نشود.»

به نقل از پایگاه خبری UNI، ترامپ در ادامه سخنرانی خود در ویسکانسین گفت، می‌تواند به ثبات در سراسر جهان به وسیله حفظ راه‌ها و خطوط ارتباطی کمک کند و ادامه داد: «من می‌توانم با تماس‌های تلفنی این کار را انجام دهم.»

رئیس جمهور سابق ایالات متحده همچنین یادآور شد که این کشور و روسیه بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای جهان هستند اما انتظار دارد که چین نیز در پنج سال آینده با ایجاد زرادخانه هسته‌ای به جمع آمریکا و روسیه ملحق شود.

ترامپ همچنین پیش بینی کرد که اگر بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر پیروز شود و وارد کاخ سفید شود، با روسیه وارد مذاکرات کنترل تسلیحاتی خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره