نماد آخرین خبر

خبرنگار صهیونیست: ماندن در محور فیلادلفیا به معنای «مرگ» اسرا است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خبرنگار صهیونیست: ماندن در محور فیلادلفیا به معنای «مرگ» اسرا است

ایسنا/ یک خبرنگار صهیونیست هشدار داد که تصمیم کابینه سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی درخصوص باقی ماندن در محور فیلادلفیا به معنای «مرگ» اسرای صهیونیست در نوار غزه است.

«الیئور لوی»، خبرنگار صهیونیست درجریان گفت‌وگو با سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد موافقت با ابقای نیروهای ارتش این رژیم در محور فیلادلفیا مانع تکمیل معامله تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، وی در ادامه افزود این تصمیم به معنای «مرگ» اسرای صهیونیست در غزه است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آنها را رها کرده است.

پیشتر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: کابینه سیاسی و امنیتی باید هرچه سریع‌تر تشکیل جلسه دهد و در تصمیم اتخاذ شده در روز پنج‌شنبه (ماندن در محور فیلادلفیا) بازنگری کند.

این بیانیه کوتاه گالانت پس از اعلام این خبر منتشر شد که نیروهای اشغالگر اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از تونلی در جنوب نوار غزه بیرون آوردند که ظاهراً اندکی قبل از رسیدن نیروهای اسرائیلی به آنها کشته شده‌ بودند. این امر نارضایتی خانواده‌های اسرا را علیه کابینه بنیامین نتانیاهو برانگیخت.

گالانت گفته بود: «انتخاب بین ماندن در محور فیلادلفیا و بازگرداندن گروگان‌ها است و هر دو امکان‌پذیر نیست. ما در نهایت یا کشته شدن افراد اسیر شده را خواهیم دید یا اینکه باید این تصمیم را لغو کنیم.»

این درحالی است که خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه می‌گویند نتانیاهو و کابینه او با اصرار بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا، در واقع حکم اعدام اسرای اسرائیلی را امضا کردند. آنها خطاب به کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی بیان کردند: شما محور فیلادلفیا را به گور دسته جمعی برای «گروگان‌ها» تبدیل کردید.

با وجود میانجیگری‌های مصر و قطر در طول چند ماه گذشته و ارائه پیشنهادهای مختلف برای توقف جنگ علیه غزه و تبادل اسرا، نتانیاهو به افزودن شروط جدیدی برای توافق ادامه می‌دهد، پیش از اینها «یوآو گالانت» و «دیوید بارنیا»، رئیس سرویس جاسوسی موساد هشدار داده بود که این شروط جدید مانع از امضای قرارداد تبادل خواهد شد.

از جمله شروط جدید نتانیاهو باقی ماندن نیروهای ارتش این رژیم در محور فیلادلفیا واقع در مرز غزه و مصر و بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح و نیز بازرسی افرادی است که از طریق محور نتزاریم به این مناطق بازمی‌گردند و ممانعت از بازگشت مردان فلسطینی به شمال غزه به بهانه اینکه عضو گروه‌های مقاومت هستند.

در مقابل حماس نیز بر عقب‌نشینی کامل رژیم اشغالگر از نوار غزه و توقف کامل جنگ جهت موافقت با هرگونه توافقی تاکید دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره