نماد آخرین خبر

حماس: «نتانیاهو» و «بایدن» مسئول مرگ اسیران صهیونیست هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حماس: «نتانیاهو» و «بایدن» مسئول مرگ اسیران صهیونیست هستند

ایرنا/ جنبش فلسطینی مقاومت اسلامی (حماس) «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را مسئول مرگ اسیران صهیونیست در غزه دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که مسئولیت کشته شدن اسرای صهیونیست نزد مقاومت در غزه، متوجه کابینه رژیم صهیونیستی است که همچنان بر ادامه نسل‌کشی و فرار از توافق آتش‌بس اصرار دارد.

وی افزود: دولت آمریکا نیز به سبب حمایت از رژیم صهیونیستی و شریک بودن در جنگ این رژیم علیه مردم غزه، در برابر کشته شدن اسیران صهیونیست، مسئول است.

عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: هر روز ملت فلسطین با سلاح های آمریکایی توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می شوند و اسیران صهیونیست در غزه نیز تنها در حملات و بمباران‌های این رژیم کشته شدند.

وی افزود: بایدن رئیس جمهور آمریکا اگر به زندگی اسیران اهمیت می‌دهد، باید از حمایت مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی دست بردارد و این رژیم را برای توقف فوری جنگ تحت فشار قرار دهد.

الرشق اضافه کرد: کسی که تاوان ۱۱ ماه جنایات وحشیانه و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه را خواهد داد، «نتانیاهو»، کابینه تندرو او و تمامی حامیان جنگ علیه غزه هستند.

این رهبر حماس گفت: دولت آمریکا و شخص بایدن را مسئول جنایات روزانه رژیم اشغالگر اسرائیل و نسل‌کشی در غزه می‌دانیم که بر اثر این جنایات تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر شهید و مجروح شدند که ۶۹ درصد آنان زن و کودک هستند.

وی بیان کرد که تاریخ از بایدن رئیس جمهور آمریکا که در حال ترک کاخ سفید است، به عنوان شریک و حامی نتانیاهو و دیگر جنایتکاران جنگی صهیونیست یاد خواهد کرد.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: این جنبش بیش از بایدن نگران جان اسیران صهونیست در غزه است و به همین خاطر با طرح پیشنهادی او برای آتش‌بس و قطعنامه شورای امنیت در این خصوص موافقت کرد اما نتانیاهو آن را نپذیرفت و دولت آمریکا نیز تسلیم شروط و خواسته‌های او که هدفی جز به شکست کشاندن توافق به منظور حفظ قدرت و کابینه خود نداشت، شد.

بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست که در عملیات هفتم اکتبر(طوفان الاقصی) اسیر شده بودند در رفح واقع در نوار غزه خبر داد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که از میان این ۶ اسیر کشته شده یکی از آن ها آمریکایی است.

مقاومت فلسطین در نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) در پاسخ به هفت دهه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم انجام داد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که مقاومت فلسطین در جریان این عملیات حدود ۲۵۰ صهیونیست ساکن شهرک های صهیونیست نشین مجاور غزه را به اسارت گرفته است.

تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.


پیشتر خانواده‌های اسیران صهیونیست اعلام کرده بودند که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به معنای اجرای حکم اعدام فرزندان اسیرشان است.

ارتش رژیم صهیونیستی قبلا نیز جسد ۶ اسیر خود را از نوار غزه خارج کرده بود.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در دیماه سال گذشته با اشاره به انفعال و سردرگمی واحدهای مختلف زمینی، هوایی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در روز عملیات غافلگیر کننده «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر (۱۵مهرماه) اذعان کرده بود که نظامیان صهیونیست در این روز با اجرای برنامه موسوم به «هانیبال»، برای کشتن اسیران صهیونیست در مسیر انتقال به نوار غزه وارد عمل شدند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در بخشی از تحقیقات خود درباره شکست، سردرگمی و هرج و مرج حاکم بر نیروهای رژیم صهیونیستی در روز عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی نوشته بود که در هفتم اکتبر در جریان عملیات طوفان الاقصی کار به جایی رسید که فرمان شلیک به تمام خودروهایی که در راه بازگشت به نوار غزه بودند صادر شد؛ در حالیکه مقامات ارتش اسرائیل می دانستند که برخی از این خودروها حامل اسرای صهیونیست است.

در تحقیقات یدیعوت آحارنوت آمده است که در نیمه های شب و صبح عملیات طوفان الاقصی، ارتش رژیم اسرئیل با صراحت به همه یگان های رزمی دستور داد تا از برنامه «هانیبال» پیروی کنند و دستور فرماندهی، بازدارندگی در برابر حمله به هر قیمتی بود و این درحالی بود که نظامیان صهیونیست می دانستنند که رزمندگان فلسطینی پس از این عملیات، در حال بازگشت به نوار غزه هستند و احتمال دارد که اسیران صهیونیستی با آنها باشند.

برنامه هانیبال مبنی بر این است که اگر امکان آزاد کردن اسیر صهیونیست از دست اسیرکنندگان وجود نداشته باشد، پس بهترین راه گلوله باران اسیران و اسیرکنندگان با هم است تا اسیران بدست آنها نیفتند.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی مشخص نیست چه تعداد اسیر صهیونیست درحال انتقال از شهرک های اطراف نوار غزه به داخل این منطقه در روز هفتم اکتبر در قالب عملیات طوفان الاقصی توسط ارتش رژیم اسرائیل کشته شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره