نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

منابعی در حماس: مذاکرات دوحه شکست خورد و نتانیاهو پرونده را مختومه کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
منابعی در حماس: مذاکرات دوحه شکست خورد و نتانیاهو پرونده را مختومه کرد

ایسنا/ منابعی در جنبش حماس فلسطین اعلام کردند مذاکرات دوحه درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه شکست خورد و نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تصویب بقای ارتش این رژیم در محور فیلادلفیا، عملا پرونده مذاکرات را بست. 

منابعی در این جنبش اعلام کردند، دور اخیر مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی در پایتخت قطر هیچ پیشرفتی در هیچ یک از موضوعات مورد اختلاف میان دو طرف نداشت، مخصوصا پس از اینکه رژیم صهیونیستی خواستار ایجاد ۵ ایست بازرسی در طول محور فیلادلفیا به عمق ۳۰۰ - ۴۰۰ متری در قلب محله‌های شهر رفح شد و حماس با آن مخالفت کرد. منابع مصری هم قبلا گفته بودند که قاهره هم با هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا در مرزهای مشترک غزه و مصر مخالفت‌ کرده است.

بنابر اعلام روزنامه الشرق، برخی از مقامات حماس می‌گویند موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با بقای ارتش این رژیم در محور فیلادلفیا به معنای بستن کامل در مذاکرات است.

یکی از این مقامات افزود، محور فیلادلفیا موضوع اصلی در مذاکرات میان حماس و رژیم اشغالگر است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تصویب بقای ارتش رژیم در این محور و در این عمق از شهر رفح، خواست مذاکرات را تعطیل کند و به جنگ و اشغال ادامه دهد.

منابع آگاه از مذاکرات آتش‌بس غزه گفتند، میانجی آمریکا تلاش دارد مذاکرات را روی پرونده‌هایی کم‌مشکل مانند کلیدهای تبادل اسرا و ویژگی‌های اسرای فلسطینی که قرار است در مرحله اول تبادل اسرا آزاد شوند، متمرکز کند اما این شیوه هنوز جواب نداده است و طرف صهیونیستی به عدم اعلام اسامی ۶۵ اسیر فلسطینی و نیز پایبندی به اصل تبعید تعداد زیادی از اسرا به خارج از فلسطین ادامه می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره