نماد آخرین خبر

صلیب سرخ: گرسنگی و بیماری مردم غزه را از پای درآورده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
صلیب سرخ: گرسنگی و بیماری مردم غزه را از پای درآورده است

ایسنا/ سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد، گرسنگی و بیماری، مردم غزه را که با ادامه جنگ، در شرایط سختی به سر می‌برند، از پای درآورده است. 

«ساره دیویس» سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مصاحبه با شبکه خبری عربی۲۱ گفت، برخی از والدین تنها می‌توانند روزانه یک وعده غذایی به فرزندان خود بدهند و برخی خود غدا نمی‌خورند تا فرزندانشان غذا داشته باشند.

او شرایط خبرنگاران و اصحاب رسانه در نوار غزه را بسیار وحشتناک توصیف کرد و گفت آنها در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند و جانشان هنگام انجام کار در خطر است. 

دیویس در این مصاحبه گفت، مردم غزه بیش از ۱۰ ماه است که گرسنه هستند و غذای کافی ندارند. گزارش‌های متعددی درباره گرسنگی در این باریکه وجود دارد که باید هرچه زودتر حل شود و کمک‌های منظمی به غزه منتقل شود. در واقع گرسنگی و بیماری بدن مردم غزه را که در شرایط بسیار سختی قرار دارند، ضعیف کرده است.

وی درباره اقدامات صلیب سرخ برای مقابله با بحران انسانی در غزه گفت، صلیب سرخ از ابتدای جنگ نیازها را بررسی و رفع کرده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ چند دهه است که در غزه حضور دارد و نقش و برنامه مهمی دارد که اجرایی می‌شود. صلیب سرخ قبل از شروع جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در غزه دفتر نمایندگی داشت و به همین دلیل ارزیابی خوبی از نیازها وجود دارد که شامل انتقال آب سالم و مراکز مشترک نان است.

دیویس افزود: صلیب سرخ خدماتی برای پخت غذا در اختیار خانواده‌های غزه قرار می‌دهد و از آنها حمایت مالی می‌کند، به تعمیر سازمان‌های خدماتی و شبکه‌های آب و برق و ژنراتورها می‌پردازد. علاوه بر ایجاد بیمارستان صحرایی در رفح، نیروی پزشکی، تجهیزات و دارو در سراسر غزه ارائه می‌دهد. 

وی با بیان اینکه صلیب سرخ برنامه‌های درازمدتی درحوزه شبکه آب و برق و سایر موارد در نوار غزه داشت که با شروع جنگ متوقف شدند، گفت متأسفانه مردم غزه در شرایط فعلی هیچ آینده‌ای نمی‌بینند. آنها برای بقا می‌جنگند و نمی‌دانند آینده‌شان چه می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره